בן 5 הושאר שעות ברכב - ומת

צוותים של מגן דוד אדום קיבלו דיווח על ילד שנמצא מחוסר הכרה בתוך מכונית, לאחר ששהה שם מספר שעות. הוא פונה לבית החולים שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: Nickolay Adamiuk, 123RF.COM

ילד כבן 5, תושב הפזורה הבדואית בנגב הושאר היום (חמישי) במשך שעות בתא מטען של במכונית סגורה. הילד פונה על ידי הוריו לכביש 25 סמוך לצומת נבטים, שם פגשו בפרמדיקים של מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך מאמצי החייאה שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה החלה לבדוק את נסיבות המקרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כשהגענו למקום, ראינו ילד כבן 5 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות חום קשות בגופו", סיפר חובש בכיר במד"א יאסר אבו רגילה. "הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ופינינו אותו במהירות לבית החולים סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש".

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים נמסר כי משנת 2008 ועד היום מתו 26 ילדים מהשארה ברכב. בשנת 2017 אירעו 20 מקרי תמותה של ילדים מהמגזר הבדואי. "שכחה או הילכדות ברכב זאת טרגדיה נוראית שניתן למנוע", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "מאז 2008 נפטרו 6 ילדים כתוצאה מהילכדות ברכב. לילדים קטנים קל יותר להיכנס לרכב מאשר לצאת ממנו. על כן אנו קוראים להורים - הקפידו על נעילת הרכב בחניה לשם מניעת כניסת הילדים לרכב".

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: 123 RF

בתוך כך, נער כבן 14 מהישוב עמיעד בגליל העליון טבע בבריכה של הקיבוץ ונפגע קשה מאוד. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים זיו בצפת כשהוא מורדם ומונשם. מבית החולים נמסר כי מצבו מוסיף להיות קשה.

בתחילת החודש שעבר פונה תינוק בן שנה וחצי במצב בינוני לאחר שנשכח ברכב למשך יותר מחצי שעה בכפר חב"ד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לתינוק טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא בראשון לציון כשהוא סובל מהתייבשות ומכת חום, ובדרכו לבית החולים מצבו החמיר.

מדובר בזוג תיירים שהגיע להתארח אצל משפחה בכפר חב"ד. השניים נכנסו לחנות ירקות ושכחו את התינוק ברכב. לאחר כחצי שעה הבחינו ששכחו את התינוק ברכב והשניים מיהרו לרכבם והזעיקו את מד"א.

כשההורים הגיעו לתינוק הוא היה בהכרה, וצוותי מד"א פינו אותו לבית החולים אסף הרופא בראשון לציון. במד"א ציינו כי התינוק בכה למשך הנסיעה כולה והגיע לבית החולים כשחום גופו הוא 38 מעלות.