התמונות והסיפורים: 11 חטופים נוספים שוחררו משבי חמאס בעזה

הושלמה הפעימה הרביעית בעסקה בין ישראל לחמאס: 11 חטופים ישראלים נוספים שוחררו מהשבי בעזה - והועברו לכוחות צה"ל ושב"כ בשטח ישראל. כלל המשוחררים נחטפו מקיבוץ ניר עוז - ואחרי 52 ימים בשבי הם שבים הביתה

זמן צפייה: 03:03

הושלמה הפעימה הרביעית בעסקה בין ישראל לחמאס: 11 חטופים ישראלים נוספים שוחררו הערב (שני) מהשבי ברצועת עזה - והם בדרך לישראל. כלל החטופים ששוחררו הערב נחטפו מקיבוץ ניר עוז, והערב הם חזרו ארצה אחרי 52 ימים בשבי.

אלה 11 החטופים ששוחררו הערב: קרינה אנגל-ברט (53) ובנותיה מיקה (18) ויובל (11), שרון קוניו (34) ובנותיה התאומות אמה ויולי (3), האחים סהר (16) וארז (12) קלדרון, האחים אור (16) ויגיל (12) יעקב, ואיתן יהלומי (12).

11 החטופים ששוחררו הערב בפעימה הרביעית

לאחר השחרור, יישארו עדיין בשבי בעזה 49 חטופים מניר עוז, ביניהם ילדים, אמהות, אבות, סבים וסבתות. אסנת פרי, יו"ר קיבוץ ניר עוז, מסרה: "ישנה אנחת רווחה גדולה בקיבוץ הערב, אך יחד עם זאת דאגה גדולה ליקירינו הנמצאים עדיין בשבי החמאס. אנו דורשים את החזרת כל החטופים, באופן מיידי, ובכל מחיר שיידרש".

קרינה אנגל ובנותיה מיקה ויובל
קרינה אנגל ובנותיה מיקה ויובל

קרינה אנגל-ברט (53) שוחררה יחד עם בנותיה מיקה (18) ויובל (11). הן נחטפו מביתן בקיבוץ ניר עוז יחד עם אבי המשפחה רונן בן ה-55, שנותר בשבי. בנוסף לאזרחות הישראלית, המשפחה מחזיקה גם באזרחות ארגנטינאית. קרינה עובדת כמנהלת חשבונות, ולאחרונה היא החלימה מסרטן השד, לאחר שנתיים של טיפולים וניתוחים. קרינה ידועה בקרב חבריה כבשלנית, ולדבריהם היא מכינה את האלפחורס הכי טעימים בעולם.

האחיות מיקה ויובל אנגל
האחיות מיקה ויובל אנגל

מיקה עוסקת בחינוך, והיא מתנדבת בבתי ספר ובצהרונים, בעיקר עם ילדים עם צרכים מיוחדים. היא מעריצה את הזמר טונה, מכירה את כל השירים שלו בעל פה ומכריחה את כל המשפחה לשמוע אותם. למיקה יש אהבה מיוחדת לחיות, והיא מוגדרת כפוסט-טראומטית בגלל ההתמודדות עם ההפגזות והטילים מאז שהיא ילדה קטנה.

יובל היא ילדה פיכחת, מצחיקה ופלפלית. חבריה קוראים לה 'יובי', ולדבריהם היא פצצת אנרגיה, מצחיקה ושובבה, ואי אפשר שלא להתאהב בה. בזמנה הפנוי היא אוהבת לשחות, להיות חלק מתנועת הנוער של הקיבוץ, לטייל בטבע עם המשפחה, לרכב על סוסים ולגדל את שני כלביה המקסימים.

שרון קוניו והתאומות התאומות אמה ויולי
שרון קוניו והתאומות התאומות אמה ויולי

שרון קוניו (34) שוחררה יחד עם בנותיה התאומות אמה ויולי (3). הן נחטפו מביתן בקיבוץ ניר עוז יחד עם בן זוגה של שרון, דוד, שנותר בשבי כמו גם אחיו אריאל. אחותה של שרון, דניאל אלוני, נחטפה גם היא יחד עם בתה אמיליה, לאחר שהשתיים הגיעו לניר עוז לביקור משפחתי לרגל החג, והן שוחררו בפעימה הראשונה של העסקה.

שרון עובדת כיועצת אישית לראש מועצת אשכול, גדי ירקוני. את בן זוגה דוד היא הכירה בעת עבודת יח"צ על סרט בו גילם את הדמות הראשית. על אמה מספרים שהיא ילדת קיבוץ אמיתית, שאוהבת לשחק במשאיות ובכלים מכאניים. יולי ילדה ביישנית, אך בשבועות האחרונים לפני חטיפתה הפכה להיות יותר פתוחה וחייכנית.

סהר וארז קלדרון
סהר וארז קלדרון

האחים סהר (16) וארז (12) קלדרון נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז יחד עם אביהם עופר, ובסרטון שהופץ על-ידי חמאס נראה ארז כשהוא מוחזק על-ידי מחבלים שגוררים אותו בחולצתו. הסרטון שצולם בתוך הקיבוץ היה העדכון האחרון שקיבלו בני המשפחה. אם המשפחה, הדס קלדרון, היא מהקולות הבולטים במטה משפחות החטופים. סבתם של סהר וארז, כרמלה דן, נרצחה בקיבוץ יחד עם נכדתה נויה, בעלת צרכים מיוחדים.

סהר וארז קלדרון
סהר וארז קלדרון

מכריה של סהר מספרים כי היא נערה מתוקה, ניחנת בקסם אישי, טוב לב ורגישות, ילדה חברותית ויצירתית מאד - אוהבת אמנות, מציירת, מפסלת בחימר ואוהבת מוזיקה, אופנה ואיפור. היא מנגנת על גיטרה בס, אוהבת פופ קוריאני ואת הזמרת בילי אייליש. היא אוהבת אנשים וחיות, ומאוד קשורה לכולם במשפחה. עוזרת רבות להוריה בגידול אחיה הקטן, ארז. היא הייתה מאוד מחוברת לסבתה שנרצחה בשבת השחורה, כרמלה דן, איתה היא נהגה לשחק שחמט וקלפים, ולאפות עוגיות.

על ארז מספרים שהוא ילד שובה לב ומלא קסם אישי. ניחן בחוש הומור מדהים, ציני מאוד, סטנדאפיסט של ממש. ארז מנגן בחצוצרה, אוהב חיות וספורט. לארז סוסה בשם טינקרבל, עליה הוא אוהב לרכב, ותמיד רוצה להביא הביתה ארנבות, אוגרים, חתולים וכלבים. ארז רוכב על אופני הרים, אוהב לנסוע בג'יפ עם אבא שלו, לשחק כדורגל, פינג פונג ולבלות עם חברים.

האחים אור ויגיל יעקב
האחים אור ויגיל יעקב

האחים אור (16) ויגיל (12) יעקב נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז בשעה ששהו בו לבדם. הם התחבאו בממ"ד, והספיקו לספר לאימם על חדירת המחבלים. אב המשפחה יאיר נחטף גם הוא, והוא עדיין בשבי. יגיל הופיע לפני כשבועיים וחצי בסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי, לצד חנה קציר ששוחררה מהשבי בפעימה הראשונה של העסקה.

האחים אור ויגיל יעקב
האחים אור ויגיל יעקב

על אור מספרים שהוא ילד רגיש שכולו לב. עדין נפש, רגיש לאחרים, מנומס, שקט, מופנם וביישן מאוד, משקיען, אכפתי ומצטיין בלימודים. הוא אוהב מאד לשחק בפורטנייט, להתאמן בחדר כושר, ועוקב אחר משפיענים ויוטיוברים בתחום הכושר. אור הוא נער בעל משמעת עצמית ונחישות שיודע להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן. הוא ילד עצמאי וחשוב לו לעבוד כדי לממן את עצמו.

יגיל אוהב להיות תמיד במרכז העניינים, מוקף תמיד בחברים ובחברות. יקיר הבנות, ליצן הכיתה וילד עם חוש הומור מאוד מפותח. הוא חריף ומהיר מחשבה, כריזמטי וסוחף אחריו אנשים. ילד מלא בחן שקשה לעמוד בפניו. יגיל אוהב לשמוע מוזיקה בפול ווליום, והוא אוהב את עומר אדם ועדן חסון. בנוסף, הוא אוהב מאד אופנה ומותגים, יש לו הרבה סטייל והוא אוהב לעדכן ולעלות תכנים בעמוד הטיקטוק שלו.

איתן יהלומי
איתן יהלומי

איתן יהלומי (12) נחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם אביו, אוהד בן ה-49, שנותר בשבי. הוא הבן הבכור במשפחה, ילד רגיש וחרדתי, בעל לב גדול ומאד אמפטי לאחר. הוא מבלה המון עם החברים, משחק כדורגל מגיל 6, והיה מאוד גאה שהתקבל לליגה של אשכול ושמח לקבל את החולצה מס' 11. כבר בכיתה ב' התקבל לתוכנית מצטיינים של משרד החינוך. הוא אוהב לקרוא ספרים, בעיקר ספרי פנטזיה.

14 החטופים ששוחררו
14 החטופים ששוחררו אתמול

אתמול שוחררו 14 חטופים ישראלים נוספים, בנוסף לשלושה אזרחים תאילנדים, שנחטפו על-ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה בשבת השחורה. בין המשוחררים היה גם רוני קריבוי, ישראלי המחזיק באזרחות רוסית, שלא היה חלק מהעסקה ושוחרר כמחווה של חמאס לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בין המשוחררים אתמול גם אלמה אברהם, בת 84, שפונתה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עוד שוחררו וחזרו לישראל: חן גולדשטיין אלמוג (48) וילדיה אגם (17), גל (11) וטל (9), הגר ברודץ (40) וילדיה עפרי (10), יובל (8)  ואוריה (4.5), האחיות דפנה (14) ואלה (8) אליקים, אביבה סיגל (62), ואביגיל עידן בת ה-4.

13 החטופים ששבו בפעימה השנייה
13 החטופים ששוחררו בשבת

במוצאי שבת, אחרי עיכוב של כ-7 שעות, בוצעה הפעימה השנייה בעסקה ושוחררו 13 חטופים ישראלים נוספים, בנוסף לארבעה אזרחים תאילנדים. בין המשוחררים הייתה מיה רגב, בת 21, הראשונה מבין אלה שנחטפו ממסיבת הטבע ברעים ששוחררה מהשבי, והיחידה מבין המשוחררים האחרונים שלא נחטפה מקיבוץ בארי. היא שוחררה כשהיא פצועה לאחר שנורתה במסיבה לפני חטיפתה, ובבית החולים סורוקה הגדירו את מצבה כבינוני ויציב.

עוד שוחררו בשבת: אמילי הנד בת ה-8, הילה רותם שושני בת ה-12, האחים נעם (16) ועלמה (13) אור, שרון הרצמן אביגדורי בת ה-52 ובתה נעם בת ה-12, שירי וייס בת ה-53 ובתה נוגה בת ה-18, שושן הרן בת ה-67, בתה עדי שהם בת ה-38 וילדיה נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3. בנוסף שוחררו ארבעה אזרחים תאילנדים: נתאפון אונקיו, חומקריט חומבואה, אנוצ'ה אנגקו ומני ג'ירחאט.

13 החטופים ששוחררו
13 החטופים ששוחררו ביום שישי

ביום שישי שוחררו 13 החטופים הישראלים הראשונים במסגרת העסקה, לצד עשרה אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד: דורון כץ-אשר (בת 34) ובנותיה רז (בת 4) ואביב (בת שנתיים), דניאל אלוני (בת 45) ובתה אמיליה (בת 5), רות מונדר (בת 78), קרן מונדר (בת 54) ובנה אוהד (בן 9), יפה אדר (בת 85), מרגלית מוזס (בת 77), חנה קציר (בת 76), עדינה משה (בת 72), וחנה פרי (בת 79).