המפכ"ל מגנה את תקיפת צוות חדשות 13: "נחצה פה קו"

רנ"צ שבתאי שוחח עם אודי סגל ועם אלון בן דוד וציין כי "משטרת ישראל לא תאפשר לאיש למנוע ולשבש סיקור חדשותי בכל מקום ברחבי הארץ". אחד המתפרעים נעצר, המפכ"ל הנחה את מפקד מחוז ירושלים למצות את חקירת האירוע

זמן צפייה: 03:08

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי גינה היום (ראשון) את תקיפת צוות חדשות 13 אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים. מהמשטרה נמסר כי המפכ"ל "מגנה בכל תוקף כל פגיעה בצוותי תקשורת המסקרים את האירועים השונים ברחבי הארץ".

המפכ"ל שוחח הבוקר עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, והנחה למצות את חקירת אירוע התקיפה של הצוות. המפכ"ל שוחח מוקדם יותר עם העיתונאים אודי סגל ואלון בן דוד שהיו בצוות השידור בנווה יעקב, וציין בשיחתם כי משטרת ישראל לא תאפשר לאיש למנוע ולשבש סיקור חדשותי בכל מקום ברחבי הארץ.

עוד אמר המפכ"ל בשיחתו עם בן דוד כי במשטרה "רואים את האירוע בחומרה ומטפלים בו בנחישות", והוסיף: "נחצה פה קו. מותר למחות - אבל ללא אלימות. חייבים להחזיר את השפיות למדינה. נעצר אחד המתפרעים ויהיו מעצרים נוספים. לא נאפשר פגיעה ביכולת של התקשורת לעשות את עבודתה".

עוד נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל נוהגת באפס סובלנות כלפי כל אירוע של אלימות כמו כן גם במקרה של אלימות ואיומים כנגד עיתונאים וצוותי תקשורת שונים".

המפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, הצוות שכלל את אודי סגל, אלון בן דוד וצלמי חדשות 13 הותקף על-ידי נוכחים לאחר סיום השידור המיוחד בשכונת נווה יעקב בירושלים, בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע מחוץ לבית הכנסת, תוך העפת גדרות על העיתונאים, קריאות גנאי שונות, צעקות "עופו מפה" ואיומים לשבירת הציוד. המתפרעים העיפו את ציוד הצילום באלימות וגרמו נזק.

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב הבוקר לאירוע, ובחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "אני מגנה את תקיפת עיתונאי חדשות 13 אמש בנווה יעקב. אסור להשתמש באלימות נגד אף אחד, משום סיבה".

בנוסף, בפתח כנס החירום של אנשי התקשורת למניעת סגירת התאגיד, התייחסה העיתונאית ענת סרגוסטי לתקיפת צוות חדשות 13 ואמרה: "ההתקפה היא חלק מסדרה של התקפות מילוליות ולא מילוליות שיש על העיתונות בישראל ועל התקשורת בכלל. התקפות פיזיות על עיתונאים הן לא דבר חדש למרבה הצער. אנחנו מקווים שההסתה נגד תקשורת ועיתונאים תיפסק".

גם נורית קנטי, יו"ר ארגון העיתונאים, הגיבה: "היום זה חיסול התאגיד, מחר זה גלי צה״ל, בין לבין קריאות נגד עיתונאים בשטח. קודם היו איומים, אתמול זה כבר היה פיזי ואפשר רק לדמיין לאן זה עוד יכול להגיע".