12 חטופים שוחררו: רעיה תתאחד עם בתה, איתי יפגוש את אחותו

שעה קלה לאחר ששוחררו שתי ישראליות בעלות אזרחות רוסית, 10 חטופים נוספים שוחררו מהשבי בעזה והוחזרו לישראל. בין המשוחררים: רעיה רותם, אמה של הילה בת ה-12 ששוחררה מוקדם יותר השבוע, ואיתי רגב בן ה-18, אחיה של מיה ששוחררה במוצאי שבת

זמן צפייה: 08:34

אחרי 54 ימים בשבי חמאס - שוחררו הערב (רביעי) עוד 12 חטופים ישראלים: שעה קלה לאחר שאירנה טאטי (73) ובתה ילנה טרופונוב (50) שוחררו מוקדם יותר - הגיעו לישראל 10 חטופים ישראלים נוספים, לצד ארבעה אזרחים תאילנדים ששוחררו גם הם מהשבי בעזה.

אלה החטופים ששוחררו הערב: אירנה טאטי (73) ובתה ילנה טרופונוב (50), רעיה רותם (54), אמה של הילה רותם-שושן, ששוחררה שלשום; רז בן עמי (56); ליאת אצילי (49), מורן סטלה ינאי (40), ירדן רומן (35), איתי רגב (18), אחיה של מיה רגב ששוחררה בשבת, ליאם אור (18), אופיר אנגל (17), עמית שני (15) וגלי טרשצ'נסקי (13).

אירנה טאטי וילנה טרופונוב
אירנה טאטי וילנה טרופונוב | צילום: רויטרס

מקיבוץ ניר עוז נמסר: "מברכים על שובן של 3 מתוך 76 האנשים שנחטפו באלימות קשה מניר עוז בשבת ה-7 באוקטובר. ליבנו עם 40 חברי קהילתנו ושאר החטופים שנותרו בשבי בעזה. רבות ממשפחות הקיבוץ נותרו גם היום ללא יקיריהן לצידן, וחוששות לשלומם. אנו מחכים ומייחלים לשובם של כל החטופים מכל חלקי הארץ. קהילת ניר עוז, שרבע ממנה נרצח או נחטף במתקפת הטרור הרצחנית בשבעה באוקטובר, המהווים כשליש מכלל החטופים מישראל, דורשת להחזיר את כולם הביתה עכשיו. השבי הממושך ללא טיפול רפואי הולם בפצועים, חולים ומבוגרים מסכן את חייהם וזמנם אוזל. אנו נמשיך במאבק עד שאחרון החטופים יחזור".

עמית שלוי, יו"ר קיבוץ בארי, מסר: "התחושה היום היא של שמחה גדולה מהולה בציפיה לשובם של כל החטופים. נמשיך לדרוש מקבינט המלחמה לעמוד בשתי מטרות: החזרת החטופים כולם הביתה - עד האחרון שבהם; נטרול איום חמאס, היישות הטרוריסטית. מכאן והלאה, אנו דורשים שההממשלה תחזיר את הביטחון לאזור העוטף ובכלל למדינת ישראל בכדי שנוכל להמשיך לגדל את ילדנו כאן עם ביטחון אמיתי".

הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה
רעיה רותם ובתה הילה | צילום: מתוך פייסבוק

רעיה רותם, בת 54, נחטפה בשבת השחורה מביתה בקיבוץ בארי. בתה הילה רבת ה-13 הצליחה לברוח מהבית והתחבאה בתוך שיחה עד שנמצאה על-ידי מחבלי חמאס ונחטפה גם היא לרצועת עזה. שלשום היא שוחררה מהשבי והופרדה מאימה, על-אף ההסכם בין ישראל לחמאס שקבע כי לא יופרדו משפחות, והערב הן שוב יתאחדו.

רז בן עמי
רז בן עמי

רז בן עמי, בת 57, נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם בעלה אוהד, אשר נמצא עדיין בשבי החמאס. בשנים האחרונות רז עוברת בין מספר תחומי יצירה: ציור, תכשיטים בפימו, שרשראות חרוזים ועוד, ולאחרונה החלה להתנדב בקיבוץ עם בני הגיל השלישי בתחום של עבודות יד. ב-13 השנים האחרונות מתמודדת עם נגעים במוח ובעמוד השדרה. היא סובלת מכאבים עזים אבל אף פעם לא מתלוננת.

ליאת אצילי
ליאת אצילי

ליאת אצילי, בת 49, מחנכת בבית ספר בעוטף עוזה ועובדת כמדריכת נוער ב"יד ושם", נחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז יחד עם בעלה אביב, שנותר בשבי בעזה. לזוג שלושה ילדים: עופרי (22), נטע (20) ואיה (18). היא נולדה בקיבוץ שמרת, ושירתה כקצינה בקבע.

מורן סטלה ינאי
מורן סטלה ינאי

מורן סטלה ינאי, בת 40, מעצבת תכשיטים שרק החלה את דרכה בעולם העיצוב, נחטפה בעת שבילתה במסיבת הטבע ברעים, שם השיקה ליין חדש של תכשיטיה. מורן היא הקטנה מבין 3 אחים ואחיות.

ירדן רומן
ירדן רומן

ירדן רומן, בת 36, תושבת גבעתיים, נחטפה יחד עם בעלה אלון ובתה גפן מבית משפחתו של אלון בקיבוץ בארי. הם הועלו לטנדר ונלקחו לכיוון הגבול, ובשלב מסויים הצליחו לקפוץ ולהימלט. בזמן שמחבלים רדפו אחריהם, ירדן העבירה את גפן לידיו של אלון שהצליח לברוח עם הילדה על ידיו ולהינצל, ובכך הצילה את חייה של בתם. ירדן היא פיזיותרפיסטית, בעלת תואר שני בגרונטולוגיה, ומתנדבת בזמנה הפנוי כמטפלת בגיל השלישי של הקיבוץ.

איתי רגב
איתי רגב

איתי רגב, בן 18, נחטף ממסיבת הטבע ברעים יחד עם אחותו מיה, ששוחררה מהשבי מוקדם יותר השבוע. פחות מיממה לפני המסיבה חזרו האחים מטיול משפחתי במקסיקו. איתי הוא ספורטאי, שיחק כדורגל עד כיתה י"א ברמת השרון ובמכבי הרצליה. אוהד את בית"ר ירושלים ואת ברצלונה.

מיה רגב ואחיה איתי, שעדיין בשבי
איתי רגב ואחותו מיה

איתי סיים תיכון לאחרונה, והעיד כי הוא בתקופה הטובה ביותר שלו. מכריו של איתי מספרים כי הוא אוהב את החיים, נער פלפל שמתחבר עם כל אדם ואדם, שובה לב ומלא קסם ובו בזמן שטותניק אמיתי. הוא סיים תיכון והעיד כי הוא בתקופה הטובה ביותר שלו.

ליאם אור
ליאם אור

ליאם אור, בן 18, בן דודם של עלמה ונועם אור, ששוחררו מהשבי בשבת האחרונה. דודתו של ליאם, יונת, אימם של עלמה ונועם, נרצחה - ודודו נותר בשבי. מכריו של ליאם מספרים כי אוהד של הפועל תל אביב שלא הפסיד אף משחק, וכי הוא שחקן שחמט מוכשר.

אופיר אנגל
אופיר אנגל

אופיר אנגל, בן 17, תלמיד כיתה י"ב, תושב קיבוץ רמת רחל הסמוך לירושלים, נחטף מביתה של בת זוגו בקיבוץ בארי יחד עם אביה, יוסי שרעבי, שנותר בשבי בעזה, ועם שכנם עמית שני ששוחרר גם הוא הערב. מכריו מספרים כי הוא ילד פלא, כזה שתמיד נרתם לעזור לכולם ולגייס אחרים לכך, אוהב כדורסל ומשחק בקבוצה של המועצה האזורית אשכול.

עמית שני
עמית שני

עמית שני, בן 16, לומד בתיכון "נושאי הבשור" במגמת קולנוע, נחטף מבית אימו בקיבוץ בארי יחד עם אופיר אנגל ששוחרר הערב ויוסי שרעבי שעדיין מוחזק בשבי בעזה. לעמית תחביבים רבים, הוא מאוד אוהב את הים ועוסק במספר סוגי ספורט. הוא גולש, שט ורוכב על סקייטבורד וקארבר, וידוע כאוהד שרוף של הקבוצה האיטלקית יובנטוס. בנוסף, הוא מנגן על גיטרה ומחובר לסצינת ההיפ הופ הישראלית.

גלי טרשנסקי ששוחררה הערב משבי חמאס חרבות ברזל
גלי טרשצ'נסקי

גלי טרשצ'נסקי, בת 13, נחטפה מביתה בקיבוץ בארי בשעה ששהתה בממ"ד עם אחיה הגדול ליאור (16) שנרצח על-ידי המחבלים. היא שחקנית כדורעף בנבחרת "הפועל אשכול", ואימה מספרת עליה שהיא שחקנית צוות בנשמה. מכריה מספרים כי היא מאוד רגישה, ופצצת אנרגיה שגורמת תמיד לכל הסובבים אותה לשמוח. אוהבת לרקוד, לשמוע מוזיקה ולראות סרטים של מארוול. אוהבת חיות מגיל קטן ונוהגת לבלות בכל יום בפינת החי בקיבוץ.

אירנה טאטי וילנה טרופונוב
אירנה טאטי וילנה טרופונוב

אירינה טאטי, בת 73, שוחררה מוקדם יותר הערב יחד עם בתה ילנה טרופנוב, בת 50. הן נחטפו יחד מביתה של ילנה בקיבוץ ניר עוז. בעלה של ילנה, ויטלי טרופונוב, נרצח. בנה סשה בן ה-28 ובת זוגו ספיר כהן בת ה-29 עדיין בשבי בעזה.

10 החטופות ששוחררו הערב
10 החטופות ששוחררו אמש

אמש שוחררו 10 חטופות ישראליות נוספות: גבריאלה ליימברג (59), בתה מיאה (17) ואחותה קלרה מרמן (63), דיצה הימן (84), תמי מצגר (78), אופליה רויטמן (77), עדה שגיא (75), נורלין בבדילה (60), רימון קירשט (36) ומירב טל (56), בת זוגו של אביהם של אור ויגיל יעקב ששוחררו שלשום. בנוסף שוחררו שני אזרחים תאילנדים: פאטאיאנוט טונסאקרי ואוואט סוריאסי.

מאז החלה הפוגת האש שוחררו 97 חטופים, בהם 72 ישראלים ששוחררו במסגרת העסקה, ישראלי נוסף בעל אזרחות רוסית ששוחררו כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 23 אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד. בטרם העסקה שוחררו ארבע חטופות, והחיילת אורי מגידיש חולצה בפעילות מבצעית של צה"ל ושב"כ. 145 חטופים עדיין בעזה - והמאבק להחזרתם עוד רחוק מסיומו.