מידע אישי של מיליוני משתמשי אינסטגרם - נמצא חשוף ברשת

לפי כלי תקשורת בארה"ב, בסיס הנתונים שנחשף, וכבר הוסר מהרשת, כלל מידע פרטי של משפיעני רשת וסלבריטאים. בין היתר פורט בו מיקום לפי עיר, מספרי טלפון, כתובות דואר לאקטרוני ועוד

אינסטגרם
אינסטגרם | צילום: רויטרס

למעלה מ-49 מיליון רישומים נמצאו חשופים ונגישים ברשת  - כך שכל אחד יכול להגיע אליהם - כך דווח בכלי תקשורת בארה"ב. מסקירה של הנתונים עלה כי הם כללו מידע הלקוח מחשבונות אינסטגרם של משפיעני רשת או סלבריטאים, וכלל תמונת פרופיל, מספר עוקבים, מיקום לפי עיר ומדינה, אבל גם מידע פרטי יותר כגון דואר אלקטרוני ומספר טלפון.

ניסיון לאתר את מקור המאגר הוביל למשרד בשם "Chtrbox" שממוקמם במובמאי שבהודו, ומשלם למשפיעני רשת כדי שיפרסמו תוכן ממומן בחשבונותיהם. בכל רישום היה גם מידע לגבי שווי החשבון בהתבסס על מספר עוקבים, תפוצה, לייקים ושיתופים.

פייסבוק, אינסטגרם, וואטספ
פייסבוק, אינסטגרם, וואטספ | צילום: getty images

האתר "טקראנץ'" יצר קשר באופן רנדומלי עם מספר אנשים מהרשימה, ושניים מהם ענו ואישרו שאכן מדובר בדואר האלקטרוני ומספר הטלפון שבהם השתמשו כדי לפתוח את חשבון האינסטגרם שלהם. אבל, הוסיפו כי לאף אחד מהם לא הייתה שום מעורבות עם חברת "Chtrbox". מאוחר יותר, החברה הסירה את המאגר מהרשת. מנכ"ל החברה התבקש להגיב על המקרה – אך לא עשה זאת.

מחברת פייסבוק, שאינסטגרם שייכת לה, נמסר בתגובה: "אנחנו בודקים את העניין כדי להבין אם המידע המתואר, כולל המיילים ומספרי הטלפון, הגיע מאינסטגרם או ממקור אחר. יצרנו קשר עם החברה 'Chtrbox' כדי להבין כיצד המידע הגיע לרשותם ואיך הוא נהיה זמין לציבור".