רשות שדות התעופה מבהירה: עיכובים בטיסות בשל בקשה ל"ריווח"

בשל דרישת מערכת הביטחון לרווח את לוח הטיסות, חלו עיכובים בזמני ההמראות בנמל התעופה בן גוריון. ברשות שדות התעופה הבהירו כי השמיים לא נסגרו

תורי ענק בנתב"ג, היום
תורי ענק בנתב"ג, היום | צילום: חדשות 2

מספר עיכובים נרשמו הערב (שני) בלוח הטיסות בנמל התעופה בן גוריון. העיכובים נגרמו כתוצאה מדרישת מערכת הביטחון לרווח את לוח הטיסות. ברשות שדות התעופה הבהירו כי לא מדובר באירוע ביטחוני, אך יחד עם זאת נוסעים שעתידים לטוס הערב מתבקשים לבדוק שוב את פרטי הטיסה באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ברשות שדות התעופה הבהירו כי השמיים לא נסגרו אלא בוצע ריווח בלבד בין ההמראות, מה שהוביל לעיכובים השונים. עוד צוין כי בשעות אלו "מדביקים" אנשי הרשות את לוח הטיסות לאחר העיכובים.

השיבוש בלוח הטיסות בא לאחר שהיום נרשמו תורי ענק בנמל התעופה, כשעשרות בני אדם נאלצו להמתין בשלב ביקורת הדרכונים. בווידאו שהגיע מנמל התעופה הבוקר, נראים עשרות ישראלים ממתינים בתור שהשתרך עד מעבר לאולם הביקורת.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "בקיץ של 2.5 מיליון נוסעים יהיו תורים ולכן צריך להצטייד בסבלנות וסובלנות. אנו קוראים לציבור הישראלי לעשות כרטיס כף יד או להשתמש במכשירים הביומטריים".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "בנתב"ג עוברים בימים אלה 80 אלף איש ביום. התורים הם גדולים אבל ההמתנה לא ארוכה במיוחד. אנחנו מתאימים את העמדות המאוישות לצפי. בכל רחבי השדה פרושות גם עמדות לשירות עצמי ומעודדים את הציבור לעשות בהן שימוש".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: בשל פעילות ביטחונית של משרד הביטחון, הוגבלה במהלך היום לסירוגין, ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, התנועה בשטח האווירי של מדינת ישראל.

תורי ענק בנתב''ג, היום
תורי ענק בנתב''ג, היום | צילום: חדשות 2

בשבוע שעבר הגיע תיעוד דומה לידי חדשות 2 Online, ובו נראו חבורה של צעירים, ישראלים ללא דרכונים ביומטריים, עומדים בתור אחד שהיה מיועד להם, לעומת שבע עמדות למחזיקי דרכונים זרים ועשרות עמדות עבור בעלי הדרכונים הביומטריים. "נראה שממש מנסים למרר את החיים למי שמחזיק בדרכון רגיל ועוד לא עבר לביומטרי", אמרו.

בעקבות התיעוד הגישה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) שאילתה דחופה לשר הפנים. "רוצה להבין אם מדובר בטקטיקת התשה חדשה", אמרה. "האם המטרה היא לכפות על אזרחיות ואזרחי ישראל להנפיק דרכון ביומטרי ולהצטרף למאגר?".

בשאילתה נכתב כי "לצד עשרות עמדות לדרכונים זרים ודרכונים ביומטריים בנתב"ג, למחזיקי הדרכון הרגיל הוקצתה עמדה אחת בלבד. רצוני לשאול: מדוע הוקצתה רק עמדה אחת לדרכונים 'הרגילים'?".