"מרגש לראות אותו בשמיים": תלמידי התיכון ששיגרו לוויין לחלל

בשבוע שעבר שוגר בפעם השלישית לוויין ישראלי, על ידי נערים ונערות מהרצליה ומעוטף עזה. הוא נבנה במשך שנתיים בשיתוף פעולה עם משרד המדע - וכבר הספיק לצלם את כדור ארץ מהחלל

זמן צפייה: 02:30

שבוע שעבר שיגרו תלמידי תיכונים בהרצליה ומעוטף עזה לוויין לחלל, ולא בפעם הראשונה. זו כבר הפעם השלישית שתלמידי תיכון בהרצליה, שלומדים במרכז המדעים שבעיר, משגרים לוויין לחלל. על דוכיפת 3 הם עבדו יחד עם תלמידי תיכון בעוטף עזה, בשיתוף פעולה עם משרד המדע.

הלוויין "דוכיפת 3" נבנה במשך שנתיים, והוא אמור לצלם את כדור ארץ מהחלל החיצון ולסייע במחקרים אקולוגיים ואחרים. דוכיפת 3 עלה למסלול מסביב לכדור הארץ על טיל ששוגר מהודו ובו היו כמה לוויינים נוספים – התלמידים מעוטף עזה ליוו אותו ממש עד לשם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עובד בפיצרייה הרגיע נער עם צרכים מיוחדים – בכך שהזמינו לבשל

"הכול בהתנדבות": הקיבוץ שהתגייס למען חתונה של חיילים בודדים

הפחד מאסדת הגז לוויתן: התושבים חוששים שיצטרכו לפנות את בתיהם

השר אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניס | צילום: חדשות 10

הרגעים הדרמטיים בהם המתינו התלמידים לרגע שבו יתקבל האישור שהוא נכנס למסלול קבוע בחלל היו מורטי עצבים. אלון אברמוביץ', תלמיד כיתה י"ב סיפר על התחושות: "זה מרגש כשרואים את הטיל פתאום עף בשמיים ורצים חזרה לחדר הבקרה, כדי לראות את שאר הפרטים".

בדקות שאחרי השיגור, כל מה שרצו התלמידים הוא לקבל אות חיים מהלוויין שלהם. מאז כבר הספיק בימים האחרונים הלוויין לשלוח תמונות – והתלמידים שבנו אותו כבר חושבים על הדור הבא. הילה ריבלוב, בוגרת תוכנית "דוכיפת", סיפרה על התוכניות להמשך: "צריכים לסיים לעבוד על דוכיפת 3 ולעשות את כל המחקר של הלווין בחלל ובתקווה גם יהיה דוכיפת 4".