מהתיכון - למשרד: התלמידים שעובדים בחברות סטארטאפ

בשל הביקוש העולה לעובדים ועובדות, החלו חברות היי-טק לגייס צעירים היישר מכיתות הסייבר והמחשבים בבית הספר. "קיבלתי הזדמנויות שלא הייתי מקבל בשום מקום אחר"

זמן צפייה: 02:53

הביקוש הגדול למחונני מחשבים והשכר הגבוהה שדורשים בוגרי האוניברסיטאות, הביא את חברות ההיי-טק לשלוף תלמידים ותלמידות תיכון היישר ממגמות הסייבר והמחשבים אליהן. בתקופה האחרונה עשרות חברות הזנק החלו לגייס אליהן תלמידים מבתי הספר.

השבוע פורסם בעיתון "כלכליסט" כי הביקוש לעובדים ועובדות עדיין גדול ולא מדביק את קצב הקמת חברות ההזנק. מי שמסיימים היום לימודים במדעי המחשב באוניברסיטה כבר דורשים עשרות אלפי שקלים מהרגע הראשון, דבר שמקשה על חברות קטנות יחסית שנמצאות בשלבי ההתפתחות הראשונים. לכאן נכנסים התלמידים שמשלבים בין הלימודים – למשרד.

לחדשות נוספות בחדשות 13 >> 

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק – נבדקים כיווני חקירה חדשים

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

חשש במשרד הבריאות: מאות אלפי בדיקות סרטן זוהמו • פרסום ראשון

תלמידי תיכון במגמות מחשבים וסייבר
תלמידי תיכון במגמות מחשבים וסייבר | צילום: החדשות 13

"בכיתה י' נכנסתי למגמת סייבר בתיכון ושם גילו אותי", הסביר ערן מחלב, תלמיד כיתה י"ב שעובד בחברת היי-טק, "פיתחתי ותחזקתי בהתנדבות את האתר והאפליקציה של בית הספר שלי. כשהם ראו את זה הוזמנתי לריאיון. בהמשך קיבלתי הצעות מכמה חברות".

"קיבלתי פה הזדמנויות שלא הייתי מקבל בשום מקום אחר", הסביר ברי לוי, תלמיד בן 18 והייטקיסט ותיק. "כרגע יש תחתיי עשרה עובדים, אני מנהל שני צוותים. הייתי גם אחראי על גיוס עובדים וראיונות בשנה האחרונה".

במקום שכר ממוצע של כשלושים אלף שקלים בחודש, התיכוניסט או התיכוניסטית יקבלו כחמשת אלפים שקלים בממוצע – והחברות כבר נלחמות עליהן. אם עד היום ציידי הכישרונות היו מגיעים לימי הבוגרים של יחידה כמו 8-200, היום הם מאתרים את הכוכבים והכוכבות הבאים כבר במגמות הטכנולוגיות שבתיכון.