פרויקטור הקורונה: "לא יודע להתחייב אם לא יהיה סגר"

בצל העלייה החדה במספר הנדבקים, פרופ' זרקא אמר בתדרוך לעיתונאים כי החמרת ההגבלות עדיין על הפרק. "לא יודעים להבטיח שמי שיחלה באומיקרון לא ידבק בגלים אחרים"

זמן צפייה: 03:31

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, אמר הערב בתדרוך לעיתונאים כי אינו יכול להתחייב שיוחמרו ההגבלות ולא יהיה סגר. לדבריו, "אין לנו מדיניות של הדבקה המונית. אין לנו תפיסה של חסינות עדר. אנחנו מודאגים מ"לונג קוביד" ומ"פימס, ואיננו יכולים להבטיח שמי שיחלה באומיקרון לא ידבק בגלים אחרים".

זרקא התייחס גם לעלייה החדה במספר הנדבקים, והבהיר כי "כיום רוב המאושפזים בישראל הם מעל גיל 60 ואינם עם חיסון בתוקף". ממונה הקורונה הוסיף: "ממליצים לאוכלוסיות בסיכון לצמצם השתתפות באירועים עם סכנת הדבקה - גל האומיקרון יהיה קצר ויימשך מספר שבועות".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 48,095 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-400 אלף בדיקות, מהן כ-12% היו חיוביות. מניין החולים שמאושפזים במצב קשה מוסיף גם הוא לעלות, ועומד כעת על 283, מתוכם 76 במצב קריטי ו-65 מונשמים.

מקדם ההדבקה ירד מאז אתמול, והוא עומד כעת על 1.9, אך בקרב מבוגרים מעל גיל 60 מקדם ההדבקה גבוה יותר, והוא עומד על 2.0. מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 258,664, וכמעט 40 אלף אנשים הוכנסו אתמול לבידוד לאחר שנחשפו למאומת. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה מאז פרוץ המגפה עלה ל-8,290.