אדלשטיין: תהיה עלייה מסויימת בתחלואה, מודאגים מהתפרצות בגנים

שר הבריאות התייחס לשלב הראשון של היציאה מהסגר עליו הוחלט בקבינט הקורונה, וציין כי עלולה להיות עלייה בהדבקה כתוצאה מההקלות. משרד הבריאות: 300 אלף בני אדם נדבקו בקורונה מפרוץ המגפה

זמן צפייה: 00:33

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הערב (חמישי) להחלטת קבינט הקורונה לאשר את ההקלות כחלק מיציאה הדרגתית מהסגר, וציין כי "בכל שלב של הקלות תהייה עלייה מסויימת בתחלואה". השר הוסיף כי במשרדו מודאגים מהתפרצות המחלה בגני הילדים בעקבותם פתיחתם, אך ציין כי "זו לא סיבה להיכנס לפאניקה". אדלשטיין הסביר כי "פותחים רק את הגיל הרך ביותר בתקווה שבעוד שבועיים נוכל לצרף לזה גם כיתות נמוכות".

"יש הבנה שאנחנו עדיין בעיצומה של המלחמה בנגיף. יש רק דרך אחת להסביר את הנתונים המעודדים והיא ההתנהגות של הרוב המכריע של אזרחי ישראל", המשיך שר הבריאות. "אני מודה לכל אלו שלמרות הקשיים שמרו על ההנחיות. הדרך עוד ארוכה ואנחנו נעשה אותה ביחד".

לדברי שר הבריאות, "אי אפשר להתקדם במצב התחלואה הנוכחי להקלות נוספת. הבדיקות המהירות שאנחנו עובדים כדי להביא אותן, כשהן יגיעו נוכל בביטחון לפתוח יותר מקומות עבודה ומוסדות חינוך". אדלשטיין אף הדגיש כי עטיית מסכה "שומרת על הבריאות יותר טוב מכל סגר או הגבלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: הגנים ייפתחו ביום א', מגבלת הק"מ תבוטל

"זה מסכן אותי": הדיווח למשטרה על החתונה בגבעת זאב • האזינו

משבר הקורונה בצרפת: נפתחה חקירה פלילית נגד שר הבריאות

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

\

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,009 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, לאחר שבוצעו כ-40 אלף בדיקות - מהן 5.4% חיוביות, בכך עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ליותר מ-300 אלף, כאשר כ-41 אלף חולים פעילים. 730 מהחולים מוגדרים במצב קשה, ומהם 234 מחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות עומד על 2,121. עד כה החלימו יותר מ-256 אלף ישראלים.

כאמור, מוקדם יותר היום התכנס קבינט הקורונה התכנס במטרה לאשר את ההקלות ושחרור הסגר באופן הדרגתי ברקע הירידה בנתוני התחלואה. חברי הקבינט אישרו כי הגבלת האלף מטרים תבוטל, יותרו מפגשים של משפחות גרעיניות בהגבלת ההתקהלות של 10 אנשים במבנה סגור ו-20 באזור פתוח. ההקלות ייכנסו לתוקף החל משבוע הבא, וההצבעה עליהן תתבצע בערב. הדיון על הצעדים הבאים שנוגעים לערים אדומות יתקיים במוצאי שבת.

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

כמו כן, ניתן יהיה לבצע איסוף עצמי ממסעדות, גני הילדים והעסקים שלא מקבלים קהל ייפתחו. הדיונים בקבינט נמשכים ומסתמן כי לא יאושר מתווה שנוגע לחתונות, למרות דרישת שר הפנים אריה דרעי, שיצא מהדיון במחאה, וטען כי חתונות בנוכחות 20 איש אינן יישימות. עם זאת, צפוי להיות מאושר מתווה לתפילות מוגבלות בכותל המערבי, לפי הנחיות גורמי המקצוע.

לפני כן אמר ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ישראל הגיעה ליעדי היציאה מהסגר. "כרגע יש 2,000 מאומתים ביום ומקדם ההדבקה ירד ל-0.8", אמר בריאיון לגל"צ. "נמליץ ללכת בתחילת השבוע לצעד ההקלות הראשון - פתיחת המגזר הפרטי שלא מקבל קהל והלימודים בגילי 6-0".