חיידק התגלה בקו הייצור של מטרנה: "המוצרים לא שווקו"

חברת התחליפים לחלב אם חשפה כי לאור חיידקים שנמצאו בתהליך הייצור, נעצרה הפעילות במפעל עבור קו המוצרים הספציפי משלב 1. במשרד הבריאות מדגישים כי לא שווקו מוצרים עם זיהום

מטרנה חלבי שלב 1 בשופרסל דיל ברמת גן.
מטרנה חלבי שלב 1 בשופרסל דיל ברמת גן. | צילום: רוני שיצר

חברת מטרנה, המייצרת תחליפי חלב אם, פרסמה היום (שלישי) כי בעקבות ממצאים מיקרובאליים שנמצאו בעת בקרת איכות בייצור מוצרי מהדרין שלב 1, פס הייצור נעצר למספר ימים מה שככל הנראה יוביל לחוסרים בעיקר במוצרי שלב 1 בכשרות מהדרין.

מהחברה נמסר: "איכות המוצרים ורווחת הצרכנים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, נעשה כל שביכולתנו על מנת להתגבר על החוסרים".

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: פלאש 90

משרד הבריאות פרסם הודעה בה נכתב כי המוצר איננו הגיע לכדי שיווק: "החיידק שנמצא בתמ״ל שלב 1 בכשרות מהדרין של מטרנה בעקבותיו החלו הפעולות המיידיות של שירות המזון עלול לגרום לתחלואה בעיקר בקרב תינוקות מתחת לגיל חודשיים ואלו שנולדו פגים, בעלי מערכת חיסון מוחלשת או במשקל לידה נמוך. מדיווחי החברה - כלל המוצרים ששווקו עברו את הבדיקות הנדרשות וזאת בהתאם לאמות המידה אשר נקבעו ברגולציה הרלוונטית במוצרים אלו".

"יש לציין כי במסגרת הרחבת הדיגום, נמצאו ממצאים נוספים בסביבת הייצור אך כאמור בדיווח החברה, לאור הממצאים, המפעל עצר את ייצורו של התמ״ל לצורך פעולות תחזוקה וניקיון. משרד הבריאות ממשיך לפקח ולוודא כל העת שעסקי מזון מממשים את אחריותם כלפי הצרכן לשמירה על בטיחות המזון במטרה להגן על בריאות הציבור".