כריש עמלץ כחול נמצא מת בחוף מעיין צבי

העמלץ הכחול, או בשמו הלועזי "מאקוֹ", הוא מין בסכנת הכחדה חמורה בים התיכון. הוא הועבר על-ידי פקח של רשות הטבע והגנים לבדיקת נסיבות המוות. העמלץ הכחול נמצא באזורים נרחבים - מפני השטח ועד עומק של כ-400 מטרים. אורכו יכול להגיע עד לכארבעה מטרים

זמן צפייה: 00:19

כריש עמלץ כחול נמצא מת אמש (שלישי) בחוף מעיין צבי שבמועצה האזורית חוף הכרמל. פקח רשות הטבע והגנים שי קבסה הגיע למקום והעביר את הכריש לבדיקות נסיבות המוות. ברשות הטבע והגנים הסבירו כי העמלץ הכחול, או בשמו הלועזי "מאקוֹ", הוא "הידרודינמי בצורה יוצאת דופן ואחד הכרישים המהירים ביותר".

לדבריהם, "בניגוד לרוב הכרישים, עמלצים מסוגלים לשמור על טמפרטורת גוף גבוהה מהסביבה". עוד נאמר כי העמלץ הכחול נמצא באזורים נרחבים - מפני השטח ועד עומק של כ-400 מטרים. אורכו יכול להגיע עד לכארבעה מטרים והוא מין בסכנת הכחדה חמורה בים התיכון.

העמלץ הכחול שנמצא מת בחוף מעיין צבי
העמלץ הכחול שנמצא מת בחוף מעיין צבי | צילום: שי קבסה, רשות הטבע והגנים
העמלץ הכחול שנמצא מת בחוף מעיין צבי
העמלץ הכחול שנמצא מת בחוף מעיין צבי | צילום: שי קבסה רשות הטבע והגנים

ברשות הטבע והגנים אמרו: "אנחנו נמצאים בעונת הרבייה, שנועדה לאפשר למשאב הדגה להתחדש. בתקופה זו, הדיג בים התיכון אסור - למעט היתרים שאותם הגדיר פקיד הדיג הראשי במשרד החקלאות המפורטים באתר משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. פקחי היחידה הימית יאכפו את התקנות בנחישות וברגישות. תקנות אלו מגנות על הדגים מפני דיג ישיר בעונה הרגישה ביותר עבורם שבה הם מעמידים את הדור הבא, וגם מונעות נזק עקיף לדגים שנלכדים בציוד דיג לא-בררני כשלל לוואי – דגים ובעלי חיים שנלכדים למרות שאינם מיני המטרה".

נתקלתם בדיג לא חוקי? דווחו למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*