הממשלה אישרה מעבר ל-50% נוכחות בעבודה במגזר הציבורי

ההחלטה הגיעה ברקע העלייה במספר המאומתים, שחצה את רף האלף מתחילת השבוע ובמקדם ההדבקה שעומד על 1.28, כמו גם החשש מזן האומיקרון שמתפשט במהירות. בהמשך הערב יתכנס קבינט הקורונה

זמן צפייה: 00:46

הממשלה אישרה היום (שלישי) במשאל טלפוני מעבר ל-50% נוכחות בעבודה במגזר הציבורי והממשלתי. מנכ"לי המשרדים ומנהלי יחידות הסמך יוכלו לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר במקרים חריגים.

קבינט הקורונה יתכנס בהמשך הערב, זאת ברקע עדכון משרד הבריאות היום כי 170 נדבקים חדשים בזן האומיקרון אובחנו אתמול, וכעת עומד מניין הנדבקים בזן החדש על 341. בנוסף, עוד 807 מקרים נמצאים בחשד גבוה לאומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם.

במעלה אדומים התגלתה התפרצות קורונה, לאחר שנמצאו שם 123 מאומתים חדשים, מתוכם 112 ילדים ובני נוער משלושה בתי ספר, כאשר בשניים מהם מדובר בהתפרצות אומיקרון. בסך הכל יש בעיר כיום 193 מאומתים, מתוכם 165 תלמידי בית ספר, אשר 25 מהם אובחנו כנדבקים באומיקרון. שלושה בתי ספר בעיר עברו ללמידה מרחוק, ובנוסף החליט ראש העיר בני כשריאל על הכפלת עמדות הדיגום של פיקוד העורף, תגבור מערך החיסונים בעיר ומצבע אכיפה אגרסיבי של מבודדים ועטיית מסכות.

בסך הכל אותרו אתמול 1,306 מאומתים חדשים לקורונה - הנתון הגבוה ביותר מזה חודשיים, מאז אמצע חודש אוקטובר. מבין המאומתים החדשים, 304 נדבקים חזרו מחו"ל בעשרת הימים האחרונים. יותר ממאה אלף בדיקות נערכו אתמול, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.27%.

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.28, כך שהגל החמישי הוא כבר עובדה מוגמרת. מניין החולים הפעילים עומד כעת על 8,078, ומספר החולים קשה עומד 81, מהם 48 במצב קריטי ו-41 מונשמים. מספר מקרי המוות בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,232 מאז תחילת המגפה.