האם ההריונית מפרשת העוברים מגיבה: "לא אוותר על הילדה"

לאחר החלטת בית המשפט לבצע בדיקה גנטית לעובר על מנת לגלות את זהות הוריו הביולוגיים, האם שלגופה הוחזר העובר אומרת: "אני עצובה ובהלם מההחלטה. בית המשפט הפקיר אותי ואת התינוקת, תנו לי ללדת בשקט". בתוך כך, משרד הבריאות החליט לזמן את מנהלי בית החולים לשימוע

זמן צפייה: 02:53

בעקבות החלטתו של בית המשפט המחוזי בלוד היום (רביעי) על ביצוע בדיקה גנטית לעובר שהושתל בטעות בבית החולים אסותא בראשון לציון, האם ההריונית מגיבה הערב וטוענת כי לא תוותר על התינוקת: "הרחם שלי נשא אותה, היא שלי".

עוד מסרה האם: "אני עצובה ובהלם מההחלטה של בית המשפט, הוא הפקיר אותי ואת התינוקת. מאז ההחלטה אני לא מפסיקה לבכות. מדוע רודפים אותי? מה הלחץ לעשות את הבדיקות דווקא כעת? מאז ההחלטה התינוקת בועטת בבטן בלי הפסקה והגוף שלי רועד. אני מבקשת רק דבר אחד: תנו לי ללדת בשקט".

עורכת הדין שירה פרידן המייצגת את האמא הגנטית אמרה: "בית המשפט שם בכך במרכז את טובת הילדה, זכותה להיוולד לתוך ודאות לגבי זהות הוריה. בנוסף, זו גם זכות הלקוחות שלנו לדעת האם הם באמת ההורים של הילדה עוד לפני שהיא תיוולד".

בית החולים אסותא ראשון לציון
בית החולים אסותא ראשון לציון

במקביל להחלטת בית המשפט, משרד הבריאות הודיע על זימון לשימוע של מנהלי בית החולים אסותא בראשון לציון, בו התרחשה הטעות. בבית החולים הגיבו: "לומדים את עיקרי טיוטת דו"ח משרד הבריאות, והערות אסותא יועברו ישירות לגורמים הרלוונטיים על מנת להמשיך בפעילות היחידה בסטנדרט הגבוה האפשרי".

כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד קבע קבע מוקדם יותר כי יש בדיקה גנטית "במהירות" על מנת לבדוק מי הם הוריו הביולוגיים של העובר. בהחלטת השופטים צוין כי: "מעבר למסכת העובדתית המלמדת על הצורך בבדיקה, ובמהירות, הרי שגם מבחינת האינטרסים הרלבנטיים נלמד הצורך לבצע הבדיקה. הן האינטרס הציבורי – זוגות שתהליך ההפריה ועמה גם הזכות שלהם להורות 'הוקפאה, החשש הקיים לזוגות שעברו תהליך של הפריה חוץ גופית בכלל ובמרכז אסותא בפרט, האינטרס של המשיבים – לוודא כי העובר בבטנה של המערערת – יש לו קשר גנטי אליהם, ובעיקר טובת העובר – זכות היסוד של העובר לדעת 'מי אביו, מי אמו'".

עוד נמסר: "אל מול טענות כבדות משקל אלה, ומבלי חלילה להקל ראש במצוקה הקשה ומדאיבת הלב אליה נקלעו, לא עלה בידי המערערים להציג נימוקים כבדי משקל די הצורך, מדוע יש להמתין עם עריכת הבדיקה הגנטית עד לאחר הלידה".