מחקרים קבעו: הסיכוי של מחוסנים לחלות בדלקת שריר הלב נדיר

שני מחקרים שנערכו בישראל ובדקו מיליוני מחוסנים מצאו כי הסיכון נמוך מאוד. נערים בגיל 19-16 נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות, אך גם בקבוצה זו מדובר בשכיחות נמוכה

זמן צפייה: 01:54

אחד החששות של מי שמתלבטים האם להתחסן הוא החשש מדלקת שריר הלב. שני מחקרים גדולים שנערכו בישראל ובדקו מיליונים קובעים שמדובר בתופעה נדירה מאוד ואין סיבה לדאגה. על פי שני מהמחקרים, הסיכוי של מחוסנים נגד קורונה לחלות בדלקת שריר הלב נמוך מאוד.

במחקר של משרד הבריאות וביה"ח הדסה עין כרם עקבו אחרי יותר מחמישה מיליון מחוסנים במשך חצי שנה. רק 136 מהם לקו בדלקת שריר הלב בסמיכות למועד החיסון, לרוב אחרי המנה השנייה. ב-129 מהמקרים (94%) המחלה הייתה קלה וכללה אשפוז קצר מאוד בבית החולים. היה גם מקרה מוות אחד, של שיראל הלאל שמתה מסיבוכי הדלקת בגלל טיפול רשלני בבית החולים.

הגברים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות. מבין 136 החולים רק 18 הן נשים. מי שבלטו במיוחד במחקר הם גברים בני 19-16 - בקבוצה הזו 1 מכל 7,000 מחוסנים אובחן כחולה, ועדיין מדובר בשכיחות נמוכה מאוד. תוצאות דומות היו גם במחקר של קופ"ח כללית וביה"ח בילינסון, שם בדקו 2.5 מיליון מחוסנים. רק 54 מהם לקו בדלקת שריר הלב בתקופה של 42 יום אחרי קבלת החיסון, מהם חולה אחד בלבד היה במצב קשה.

לגבי דעיכת החיסון, במחקר שנערך בביה"ח שיבא בקרב 5,000 עובדים, נראתה ירידה מתמשכת בכמות הנוגדנים, שהייתה קטנה פי 30 לאחר חצי שנה, שזו הוכחה נוספת לצורך במנת החיסון השלישית. המחקרים הללו מוכיחים שוב את הצורך בחיסון הבטוח והיעיל, שיכול להציל חיים.