סנגורה של האם ההריונית: "יש להכריז עליה כאם העוברית"

לאחר שתוצאות הבדיקות הגנטיות שללו אפשרות כי ההורים שטענו לקשר גנטי עם התינוקת הם הוריה הביולוגיים, עורכי דינה דורשים לתת לה שקט ולהפסיק את החיפושים אחר ההורים הביולוגיים. משרד הבריאות מתכוון לערוך שימוע למחלקה בה אירע המחדל, ובינתיים עשרות זוגות שעברו טיפולי הפריה במחלקה פנו לביה"ח כדי להיבדק

זמן צפייה: 04:37

לאחר שהתקבלו היום (שני) תוצאות הבדיקות הגנטיות שבוצעו בעוברית שהוחזרה אל רחמה של אישה שאיננה אימה, ונשללה האפשרות כי ההורים שטענו לקשר גנטי עם התינוקת הם הוריה הבילוגיים, עו"ד אסף שרעף, המייצג את האם ההרה, ביקש להכריז עליה כעל אם העובר ולהפסיק את החיפושים.

עוד הוסיף עורך הדין: "מסרנו את התוצאות לאם ההרה, זה יום של התרגשות גדולה מבחינתנו והאם פרצה בבכי. התברר שצדקנו מההתחלה. בית החולים אסותא העביר אותה מסע עינויים קשה, ואנחנו מבקשים מכל הגורמים לאפשר לאם ההרה ללדת את התינוקת בשקט. פשוט לתת לה שקט". בתוך כך, האם ההרה הגיעה מוקדם יותר לאשפוז בבית החולים שיבא תל השומר העקבות הלידה הצפויה בקרוב.

בדיקה גנטית
בדיקה גנטית | צילום: חדשות 13

הדרמה מתפוצצת גם בקבוצת המטופלות, כשעשרות זוגות שעברו טיפולי הפרייה באסותא דורשים היום לעשות בדיקות, כשיכול להיות שאחת האמהות היא אימו הביולוגית של אותה עוברית שעתידה להיוולד בזמן הקרוב. הליך שכזה יכול לקחת זמן, וכרגע באסותא מחשבים מסלול מחדש - והתינוקת בינתיים עם האם שילדה אותה.

בביה"ח אסותא בראשון לציון הרחיבו כעת את מעגל הבדיקות לנשים נוספות שטופלו שם בטיפול פוריות, זאת כדי לפענח את זהות ההורים הביולוגיים, וקיום הבדיקות מעלה חשש בקרב מטופלות שטופלו במחלקה. "זה ממש מפחיד", אמרה אחת המטופלות לחדשות 13.

סגירת המחלקה בה אירע המחדל בבית החולים אסותא בראשון לציון עומדת על הפרק, ומשרד הבריאות צפוי לערוך להם שימוע בתחילת חודש נובמבר על מנת להבין עד כמה חמורים הליקויים במחלקה. בנוסף, עורכי דינה צפיים להגיש לבית המשפט צו מניעה על מנת למנוע מאסותא לבצע בדיקות נוספות ולהמשיך להטריד, כדבריהם, את האם ההרה.

הפריה

בתוך כך, בעקבות תוצאות הבדיקות הגנטיות, הנהלת אסותא מקיימת היום דיון חירום ופרופ' רוני גמזו מצטרף לצוות הבדיקה כיועץ חיצוני. בבית החולים מבינים שיש בעיה ושהמיפוי שעשו כשל. התבצעו בדיקות על מנת לאתר את הוריו הבילוגיים של העובר, זה לא צלח, ומנסים כרגע להשיג קצה חוט ולהבין איפה הייתה הבעיה.