רס"ל סיון ווייל נהרג בעזה, איבריו נתרמו והצילו 5 חולים

רב-סמל סיון ווייל, לוחם אגוז שנפצע אנושות מירי RPG בעזה ולאחר מכן נקבע מותו בבית החולים סורוקה - החליטה משפחתו לתרום את איבריו. לבו וריאותיו הושתלו בשני חולים בני 45 ו-37 בבית החולים שיבא. בבילינסון הושתל הכבד בחולה בת 40 וכך גם כליותיו - שאחת מהן הושתלה בחולה בן 48 בהדסה

רס"ל סיון ווייל
רס"ל סיון ווייל | צילום: דובר צה"ל

יומיים אחרי שנקבע מותו של רב-סמל סיון ווייל, לוחם אגוז שנפצע אנושות ב-29 במרץ מירי RPG בעזה, משפחתו קיבלה החלטה לתרום את איבריו ולהציל חיים של חמישה בני אדם.

לבו וריאותיו של רס"ל ווייל, בן 20 בנופלו מרעננה, הושתלו בשני חולים בני 45 ו-37 בבית החולים שיבא. בבילינסון הושתל הכבד בחולה בת 40 וכך גם כליותיו - שאחת מהן הושתלה בחולה בן 48 בהדסה.

הוריו של ווויל סיפרו על החלטתם המרגשת, ואמרו: "סיון היה חזק במיוחד עם לב זהב וחיוך כובש. בשירותו הצבאי הציל עם חבריו לצוות חיים רבים. אנחנו מקווים שתרומת איבריו תציל חיים נוספים וכך ינציח את זכרו של המלאך שלנו".

רס"ל אלון קודריאשוב
רס"ל אלון קודריאשוב | צילום: דובר צה"ל

רס"ל וויילס נפצע באורח קשה כאמור מירי RPG שביצעו מחבלים כנגד לוחמי צה"ל בח'אן יונס שבדרום הרצועה. בתקרית הקשה נפל גם רב-סמל אלון קודריאשוב, ו-16 לוחמים נוספים נפצעו - בהם שישה באורח קשה. לאורך סוף השבוע נלחמו הרופאים על חייו של ווייל, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

600 חיילים נפלו מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, בהם 256 לוחמים שנפלו בקרבות בעזה במסגרת התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.