פרשת העוברים: האם ההרה ממחדל ההפרייה באסותא ילדה

יממה לאחר שבית המשפט לענייני משפחה דחה את בקשתם של בני הזוג, שטענו כי הם הוריה הביולוגיים של העוברית שגדלה ברחם אישה אחרת, לקבל מעמד אפוטרופוסות על התינוקת, ברגע שתצא לעולם, האם ההרה שנשאה את התינוק ברחמה - ילדה. "מבקשת שיתנו לי לגדול אותה ויעזבו אותי לנפשי"

זמן צפייה: 03:11

פרשת העוברים: האם ההרה ממחדל ההפרייה באסותא ילדה הבוקר (רביעי) בת. מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר נמסר: "נולדה התינוקת אשר היה לגביה דיון ציבורי בימים האחרונים. האם והתינוקת במצב טוב והתינוקת עוברת סדרת בדיקות". אסותא ראשון לציון: "אין צפי למתי ייערכו הבדיקות הגנטיות ליתר המטופלות".

האם שילדה סיפרה לחדשות 13: "אני עייפה ומותשת מהלידה, הגשמתי את חלום חיי. רציתי בת שנים רבות, ועברתי טיפולים מפרכים עד לרגע המיוחל. אני מבקשת שיאפשרו לי לגדל אותה ויעזבו אותי לנפשי".

עורכי הדין גלית קרנר ואסף שרעף, המייצגים את האם ההרה
עורכי הדין גלית קרנר ואסף שרעף, המייצגים את האם ההרה | צילום: אילן ספירא

כזכור, אתמול בית המשפט לענייני משפחה דחה את בקשתם של בני הזוג, שטענו כי הם הוריה הביולוגיים של העוברית שגדלה ברחם אישה אחרת, לקבל מעמד אפוטרופוסות על התינוקת, ברגע שתצא לעולם. בהחלטת בית המשפט נכתב: "לאור תוצאות הבדיקה הגנטית לעוברה, אשר הצביעו על העדר הקשר הגנטי למבקשים, תיק זה קרוב לוודאי ייסגר בקרוב, כך שבשלב זה וככל ולא תוגשנה תביעות אחרות, מבוטל המינוי".

החלטה זו התקבלה כאמור לאחר שחזרו תוצאות הבדיקות הגנטיות שבוצעו בעוברית, שבמסגרת מחדל בתהליך ההפרייה בבית החולים אסותא בראשל"צ - הוחזרה לרחם אישה שאינה אימה. עו"ד אסף שרעף, המייצג את האם ההרה, ביקש להכריז עליה כעל אם העובר ולהפסיק את החיפושים, ואמר: "מסרנו את התוצאות לאם ההרה, זה יום של התרגשות גדולה מבחינתנו והאם פרצה בבכי. התברר שצדקנו מההתחלה".

אסותא בראשון לציון
אסותא בראשון לציון

בתוך כך, אתמול קיימו מנהלי אסותא בראשל"צ פגישה עם מטופלות הפרייה בבית החולים. ד"ר שי גלור, מנהל רפואי בבית החולים, סיפר כי "המטופלות הגיעו הבוקר לבית החולים וביקשו להיפגש עם ההנהלה. ישבנו עם שלוש מטופלות והקשבנו לחששות שלהן ולבקשות שלהן, כאשר לכל אחת היו דגשים שונים לגבי מה מפריע לה. רשמנו לפנינו את הפרטים, נבצע בדיקה פרטנית ונחזור לכל אחת בנפרד".

תגובת בני הזוג שנקבע כי אינם ההורים הגנטיים נמסרה אתמול באמצעות באי כוחם, עורכי הדין דורי כספי, שירה פרידן ושמואל מורן: "אנו מודים לבית המשפט שעשה כל מאמץ לברר את שאלת הזיהוי הגנטי מהר ככל האפשר, למרות הקשיים שהוערמו בדרך. אסותא ומשרד הבריאות הצביעו עלינו כזוג שהוא קרוב לוודאי ההורים הגנטים. אנחנו ביקשנו אך את חסד הידיעה. עתה, כשהתקבלה התוצאה, אנו מעבדים את המידע החדש, חשים הקלה ומייחלים לשוב לשגרת חיינו. אנו מאחלים בריאות לעוברה וליולדת, ומקווים להתרת ספקות עבור מטופלות אחרות".