הצפיפות במחלקות: איגוד הפסיכיאטריה משך את העתירה

דיון בבג"ץ היה אמור להתנהל היום בנושא דרישת האיגוד לקביעת תנאי מינימום לאשפוז מתמודדי נפש בבתי החולים הפסיכיאטריים, אך בית המשפט המליץ לעותרים למשוך את העתירה בשל ההתקדמות שנרשמה בזכותה - תוספת של 400 מיליון שקלים שהוחלט עליהם בממשלה האחרונה

מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי . ארכיון
מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי . ארכיון | צילום: חדשות 13

איגוד הפסיכיאטריה בישראל משך היום (שני) את עתירתם בבית המשפט, וזאת בעצת בית המשפט ולאור ההתקדמות הרבה שהושגה בזכות הגשת העתירה - תוספת של 400 מיליון שקלים שהוחלט עליהם בממשלה האחרונה. השופטים ציינו שמדובר בעתירה חשובה, ושככל שלא תהיה עמידה ביעדים עומדת לעותרת הזכות להגיש עתירה נוספת בנושא.

ד"ר צבי פישל, היו"ר היוצא של איגוד הפסיכיאטריה, אמר בתגובה: "בית המשפט הכיר בצורך שהעתירה באה בשמה להגן על זכויות מטופלים פסיכיאטרים. ביהמש גם דן בחשיבות של העתירה בהנעת תהליכים בכל מיני כיוונים והביע תקווה להמשך התהליכים. מאמינים שהמשרד הנוכחי ילך באותו כיוון וימשיך להחזיר למטופלים הפסיכיאטרים את הזכויות שנגזלו מהם מזה 70 שנה".

איגוד הפסיכיאטריה עתר לבג"ץ באמצעות עו"ד אפרת גלר ניצן מהקליניקה לקידום הבריאות באוניברסיטת רייכמן, בדרישה לקביעת תנאי מינימום לאשפוז מתמודדי נפש בבתי החולים הפסיכיאטריים. המדינה דרשה למחוק את העתירה לנוכח התוספת התקציבית לשיפוי ובינוי בית החולים הפסיכיאטריים, ובהמשך לבקשה האיגוד, כאמור, משך את עתירתו.