מבצע החיסונים בבריטניה יצא לדרך: בת 90 קיבלה את המנה הראשונה

מרגרט קינן, תושבת צפון אירלנד, היא הראשונה בעולם שקיבלה את החיסון של "פייזר". בשלב הראשון יחוסנו בממלכה המאוחדת בני 80 ומעלה וצוותים רפואיים. "מרגישה בת מזל - זו המתנה הטובה ביותר"

זמן צפייה: 04:35

בריטניה מתחילה להתחסן: מרגרט קינן, בת 90 מצפון אירלנד, קיבלה הבוקר (שלישי) את מנת החיסון הראשונה של "פייזר" בממלכה המאוחדת. בכך, החל באופן רשמי מבצע החיסונים בבריטניה - וקינן הפכה לראשונה בעולם שמקבלת את החיסון של החברה שלא במסגרת הניסוי.

הראשונים להתחסן בבריטניה יהיו הצוותים הרפואיים ובני 80 ומעלה. החיסון אינו בגדר חובה לאזרחים.

מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה
מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה

קינן סיפרה: "אני מרגישה כה בת מזל להיות הראשונה שמתחסנת נגד קורונה. זו מתנת יום ההולדת המוקדמת הטובה שיותר שיכולתי לבקש, מפני שכעת אוכל סוף סוף לבלות עם משפחתי וחבריי, אחרי שהייתי לבדי במהלך רוב השנה".

עוד הוסיפה קינן: "אני ממליצה לכל מי שיוצע לו החיסון - להתחסן. אם אני בגיל 90 יכולה לקבל אותו, גם אתם יכולים".

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

עם פתיחת מבצע החיסונים, הפכה למדינה הראשונה בעולם המערבי שתספק חיסונים נגד הנגיף. הממלכה הזמינה 40 מיליון מנות מהחיסון, כאשר כ-800 אלף צפויות להגיע כבר היום ל-50 בתי חולים בכל רחבי המדינה. כל זה קורה ימים אחדים בלבד לאחר שהחיסון של "פייזר" אושר בהליך חירום בלי לחכות לרגולטור האמריקני, ה-FDA.

לואיס קופלן, רוקחת ראשית בבית החולים "קרוידון", אמרה בהתרגשות כי "לדעת שהם כאן ושאנחנו בין הראשונים במדינה שמקבלים את החיסונים - ולכן בין הראשונים בעולם שמקבלים אותם, זה פשוט מדהים. אני כל כך גאה".