לאחר שאכלה פטרייה שקטפה ביער: בת 58 מאושפזת במצב קשה

תושבת י-ם הגיעה לביה"ח עם כאבי בטן וחולשה, והתברר שהיא סובלת מהרעלה כתוצאה מאכילת פטריה שקטפה ביער ירושלים. היא מורדמת ומונשמת. בן זוגה: "מכיר את הסוגים - לא ראיתי משהו חריג"

זמן צפייה: 00:43

בת 58 מירושלים אושפזה היום (חמישי) בבית החולים הדסה הר הצופים שבעיר במצב קשה, לאחר שאכלה פטרייה שקטפה ביער ירושלים כמה ימים קודם לכן. היא מורדמת ומונשמת, וסובלת מפגיעות בכבד, בכליה ובלב. נוסף אליה שישה אנשים אכלו גם הם מהפטריות הרעילות, וחלקם לא חשים בטוב.

האישה הגיעה לבית החולים בבוקר, כשהיא מתלוננת על הקאות, כאבי בטן וחולשה קיצונית. קודם לכן נבדקה במוקד רפואי בשכונתה, שם אובחנה כסובלת מהתייבשות. כאשר הגיעה לבית החולים גילה הצוות הרפואי כי כמה ימים קודם להגעתה, יצאו האישה ובעלה לקטוף פטריות ביער ירושלים, מהן הכינה מרק.

פטריה שנקטפה ביער ירושלים וגרמה להרעלה
פטריה שנקטפה ביער ירושלים וגרמה להרעלה | צילום: דוברות הדסה

"לאור הסיפור של האישה והתסמינים הברורים מהם סבלה, הצוות חשד כי מדובר בהרעלה כתוצאה מאכילת מפטריה רעילה", הסבירה ד"ר שאדן סלאמה-יוסף. "בעלה הגיע אלינו אף הוא לבדיקות למרות שחש בטוב, הוא לא מדגים תסמיני הרעלה וכעת מלווה את אישתו. הוא הסביר לנו כי הם מרבים לצאת לקטוף פטריות ומכירים היטב את המותרות לאכילה, ואין לו מושג כיצד קרה שנקטפה גם פטריה רעילה".

"ייתכן שחל בלבול מצער ומאוד מסוכן בין הפטריות המותרות לאכילה, לבין פטריות מאוד דומות", הוסיפה ד"ר סלאמה-יוסף. "קוראת לכל המטיילים, גם מי שמנוסים יותר בזיהוי, היזהרו מפטריות שאחרי הגשם. הדמיון בין פטריות מותרות לאכילה לבין אלו המסוכנות יכול להוביל לטעויות מצערות, לקריסת מערכות ולסכנת חיים של ממש".

בן זוגה של האישה סיפר: "אנחנו קוטפים פטריות באופן קבוע כבר המון שנים ואשתי מכינה מהן מרק. אני מכיר היטב את סוגי הפטריות, ויודע לזהות פטריות רעילות ולא ראיתי משהו חריג כשניקיתי אותן לקראת הבישול. כבר באותו היום בשעות הערב, אישתי התחילה להרגיש לא טוב ובהמשך המצב החמיר ככל שעברו השעות. כשהראו לי את התמונה של הפטריה הרעילה נדהמתי לנוכח העובדה שהיא מאוד דומה לפטריות שאנחנו קוטפים ואוכלים רבות. אני קורא לכולם להיזהר - אני עתיר ניסיון ועם המון ידע ובכל זאת נתקלתי לראשונה בחיי בפטריה רעילה שלא זיהיתי, שכרגע מעמידה את אישתי בסכנת חיים".