"רצה שהחיים יימשכו": חגג את ליל הסדר, התמוטט יום למחרת - ומת

בצל התפשטות המגפה, טובה גיל ובעלה מנשה עוד הספיקו לקיים את סדר פסח כהלכתו - וללא המשפחה המורחבת. באותו היום חגג מנשה 80, אולם יום לאחר מכן הוא התמוטט - עד שאתמול נקבע מותו

זמן צפייה: 02:12

בליל הסדר טובה גיל עוד ישבה מול בעלה מנשה לארוחת החג. כמו כולם, גם הם חגגו בלי המשפחה המורחבת. "כאן בפינה היינו יושבים הרבה", סיפרה טובה, "אהבנו לשבת בה כי כאן ממול אנחנו רואים את כל הנכדים שלא היו איתנו בליל הסדר".

הרגע האינטימי של שניהם בסלון ביתם במאה שערים אף תועד על ידי קצין משטרה שעמד ברחוב. "התמונה כל כך מקסימה ומיוחדת", אמרה. "השם שלח אותנו לקבל כזאת תמונה שנוכל להראות לנכדים, זו התמונה של סבא". התמונה הזאת עוד תהפוך לזיכרון אחרון מערב אחרון של בני הזוג שהיו נשואים כמעט 50 שנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה עלה ל-118; 11,868 חולים – בהם 136 מונשמים

לאחר שהמנדט הוארך: נתניהו וגנץ נפגשים ודנים בממשלת אחדות

סוף עידן הלואו קוסט? כך תשפיע הקורונה על הטיסות המוזלות

טובה גיל
טובה גיל | צילום: חדשות 13

בערב החג בני הזוג עוד הספיקו לחגוג את יום הולדתו ה-80 של מנשה. טובה סיפרה כי לשניים יש מנהג לפיו מי שחוגג יום הולדת - הוא זה שמברך את השני. "הוא בירך אותי ואיחל לי את הכי טוב בעולם".

למחרת, ביום חמישי, מנשה התמוטט וביום שני הלך לעולמו. בני משפחתו ליוו אותו מרחוק בדרכו האחרונה. "הוא רצה שהחיים ימשיכו. הוא אמר לי, 'החיים נמשכים, תמשיכי'. החיים ימשיכו ויהיה טוב ויהיה יותר טוב".