ההתפרצות החמורה זה 20 שנה: 12 מתים מקדחת מערב הנילוס

משרד הבריאות עדכן כי עלה ל-12 מספר המתים מהמחלה בישראל, וכי עד כה אובחנו 236 חולים. המחלה מסוכנת בעיקר לבני 65 ומעלה, ולכאלה הסובלים מדיכוי חיסוני. בין האפשרויות להימנעות מתחלואה: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, ייבוש מים עומדים ושימוש במאווררים

זמן צפייה: 01:52

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי עלה מספר המתים מקדחת מערב הנילוס ל-12, וכעת מדובר בהתפרצות הנרחבת ביותר במחלה מאז שנת 2000. עד כה אובחנו בישראל בסך הכל 236 חולים.

המחלה מסוכנת בעיקר לאנשים מעל גיל 65, ולכאלה הסובלים מדיכוי חיסוני. לאנשים בקבוצת הסיכון כדאי להשתמש בכל תכשיר הדוחה יתושים בכל שעות היממה עד חודש ספטמבר לפחות, לפעול לייבוש מקורות מים עומדים ולהשתמש במאווררים.

.מסדרון בית חולים, ארכיון
מסדרון בית חולים, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע מסר משרד הבריאות כי "ככלל, כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים".

במשרד הבריאות הוסיפו כי "חשוב לציין שהנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני. על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהייה".