בתוך שעות: בן שנה וחצי נחנק למוות, פעוט ותינוק מתו בבי"ח

נקבע מותו של בן שנה באיכילוב, ששוחרר לביתו שעות קודם לכן. פעוט מלוד נחנק למוות בעת שאכל מרק ירקות, ובן 3 פונה לשערי צדק ללא סימני חיים לאחר ניתוח שקדים - שם נאלצו לקבוע את מותו

זמן צפייה: 01:57

שני תינוקות ופעוט מתו היום (רביעי) תוך שעות ספורות בבתי חולים ברחבי הארץ. התינוק, כבן שנה, מת הלילה בבית החולים איכילוב שבתל אביב, לאחר שאושפז אתמול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא סובל מתסמינים נדירים כתוצאה מזיהום חיידקי בדם. מבית החולים נמסר כי לשכת הבריאות המחוזית יצרה קשר עם מי שבא עמו במגע לטובת קבלת טיפול רפואי. הבוקר, הביאו אותו הוריו למיון. הוא שוחרר לאחר שלוש שעות, ושעתיים לאחר מכן הובא שוב למקום, כשמצבו החל להידרדר.

בתוך כך, פעוט בן שנה וחצי מלוד נחנק למוות בעת שאכל מרק ירקות, הוא פונה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש ושם נקבע מותו. המטפלת שלו, תושבת העיר בת 69, נחקרה בעקבות המקרה, ושוחררה לאחר כמה שעות לביתה בתנאים מגבילים.

בד בבד, בבית החולים שערי צדק שבירושלים נקבע מותו של פעוט כבן 3, שפונה למרכז הרפואי ללא סימני חיים ותוך פעולות החייאה, שבוע לאחר ניתוח שקדים שעבר בבית חולים אחר. בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה אך לא היה מנוס מקביעת מותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"קורא לפעול נגד ישראל באופן פומבי": פעיל החרם יגורש מהארץ

קלידן אתניקס הפסיד בתביעה שהגיש נגד הלהקה

סכנת החצבת: 2 מיליון ישראלים לא מחוסנים; מלאי המנות לא מספיק

אמבולנס
אמבולנס | צילום: מצב בטחוני גלובלי

מבית החולים הדסה נמסר: "פעוט בן 3 שנפטר היום בפתאומיות בשערי צדק, נותח בהדסה עין כרם ב-10 באפריל בניתוח להקטנת שקדים. הניתוח שבוצע על ידי צוות שכלל את מנהל המחלקה, עבר ללא כל סיבוכים. הפעוט שוחרר לביתו לאחר יממה בליווי הוריו, תוך תדרוך ההורים בשפתם - ערבית, על ידי רופא דובר ערבית מצוות המנתחים, לגבי מה מותר ומה אסור לו לאכול ועל מה הם צריכים להשגיח. התדרוך כלל הצבעה על סיבוכים אפשריים וכיצד עליהם לנהוג באם יופיע סיבוך ובמיוחד דימום. האמור גם נכתב באופן הברור ביותר בסיכום המחלה לרופא המטפל בקהילה".

עוד נמסר כי "להורים הודגש כי עליהם להגיע מיד לחדר המיון בעין כרם באם יופיע דימום או החמרה כלשהי במצב, ובכל מקרה זומנו לביקורת שאחרי הניתוח - כשלושה שבועות לאחריו. נציין כי מדובר בניתוח המבוצע בתדירות גבוהה, למעלה ממאה ניתוחים לשנה, ומתוך מאות ניתוחים דומים שבוצעו בהדסה בשנים האחרונות. רופאי מחלקת א.א.ג מציינים כי לא אירעו סיבוכים חמורים שלאחר הניתוח בשנים האחרונות ובוודאי שלא דימום מאסיבי או מוות. כל צוות הדסה והנהלתה משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

לפני כחודש וחצי, משי באביס בת השלוש מתל אביב, נחנקה למוות בזמן שאכלה נקניקיה. בעת ששהתה אצל סבה וסבתה, ביקשה הפעוטה נקניקיות לארוחת הערב, ובמהלך האכילה נחנקה מאחת מהן. סבה ניסה להצילה וביצע בה פעולות החייאה במשך זמן ממושך, אך ללא הועיל. משי היא בתם היחידה של אילן ונינט באביס, שהביאו אותה לעולם אחרי ארבע שנות טיפולי פוריות.

משי באביס, שנחנקה למוות מנקניקיה
משי באביס, שנחנקה למוות מנקניקיה | צילום: חדשות 13

בתחילת ינואר נקבע מותו של תינוק בן שמונה חודשים לאחר שאיבד הכרה בזמן שאכל בגן ילדים במודיעין עילית. הוא הובהל במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר על ידי צוות מד"א, שביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו כשהוא ללא נשימה וללא דופק, ולאחר נסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו.

"הייתי בסמוך לפעוטון כשקיבלתי את הדיווח על האירוע והגעתי למקום. הפעוט היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסיפרו לי שהוא איבד את הכרתו בזמן האוכל", סיפר חובש מד"א משה חמד סיפר. "ביצעתי בו יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ פעולות החייאה, והוא פונה במצב קריטי תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים - שם הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו".