החל ממחר: חיסון שלישי בקופות החולים לבני 60 ומעלה

בהתאם להחלטת משרד הבריאות, ברוב קופות החולים ייתנו את החיסון הנוסף למי שעבר את גיל 60 ועברו חמישה חודשים או יותר מאז שהתחחסן במנה השנייה. לפי הערכות, תוך 4 ימים תעלה כמות הנוגדנים

זמן צפייה: 13:21

משרד הבריאות וקבינט הקורונה אישרו כי החל ממחר (שישי) קופות החולים יתתחילו לחסן בני 60 ומעלה אשר עברו מעל לחמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה. בחלק מקופות החולים כבר הוזמנו מאות תורים, ועל פי הערכות המומחים כמות הנוגדנים בגוף עשויה לעלות בתוך ארבעה ימים בלבד.

יש לציין כי החיסון השלישי לא צפוי לבלום את הגל הנוכחי, מפני שלשם כך יהיה צורך במעל מיליון מתחסנים נוספים, אך המהלך ימנע אישפוזים של חולים קשים. במשרד הבריאות נערכו להודיע לבתי וקופות החולים להתחיל לחסן כבר השבוע, מפני שלפי גורמים המעורים ברכש החיסונים, ביום ראשון צפוי לפוג תוקפן של עשרות אלפי מנות חיסון.

ישראל פנתה לפייזר בבקשה להאריך את תוקף המנות, אך צפויה לקבל תשובה שלישית, והחיסונים ייזרקו לפח. יש לציין כי יחסית למבצע חיסונים של מיליונים מדובר במספר נמוך. בנוסף, 150 אלף בדיקות סרולוגיות בשווי מיליון שקל צפויות להיזרק בשל חוסר שימוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: החל מבצע החיסון המשלים, והראשון להתחסן – הנשיא הרצוג

סחט כספים מבכירים שהטרידו מינית לכאורה, נעצר – והם חופשיים

ראש עיריית בת ים נגד שרת החינוך: "ניערך למתן חיסונים בבתי"ס"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2907212032' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_9hamyrtg' duration='285']

בנוסף, היום בדיון בוועדת חוקה חשפה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס כי בנוסף למדינות שייכנסו לאיסור טיסה בשישי הקרוב, בהמשך, ככל הנראה ייכנסו גם יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות לרשימה. לפי פרייס, יש הידרדרות מהירה במצב הקורונה בעולם ולפי המודל של משרד הבריאות איטליה וצרפת יהיו ככל הנראה המדינות הבאות שייכנסו לאיסור.

חוץ מהמודל לפיו עובדים במשרד הבריאות, קיים מודל אחר, לפיו אפשר יהיה לעשות בדיקה נוספת אחרי שלושה או ארבעה ימים ולקצר את זמן הבידוד. היום היה אמור להתקיים דיון במשרד הבריאות אך הדיון בוטל בשלב זה ובענף התעופה יש כעס על משרד הבריאות.

בד בבד, בבית החולים סורוקה נפטר היום מרדכי חסין, בן 38 מבאר שבע, אב לחמישה. חסין לא היה מחוסן והמחלה התפתחה אצלו למרות שלא היו לו מחלות רקע.