משרד הבריאות ידרוש מהממשלה: להאריך את הסגר בשבועיים

בשל נתוני התחלואה הגבוהים, שלא ירדו משמעותית מאז תחילת הסגר, המשרד צפוי לבקש בדיון להמשיך את ההגבלות עד 5 בפברואר. נתניהו: "ייתכן שהסגר יוארך, אבל לא יותר משבועיים"

הסגר
הסגר | צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות צפוי לדרוש הערב (שני) בדיון שיתקיים אצל ראש הממשלה להאריך את הסגר בשבועיים - עד 5 בפברואר, זאת בשל מניין הנדבקים הגבוה - שלא ירד באופן משמעותי מאז החל הסגר, לפני כשלושה שבועות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאפשרות כי הסגר יוארך, ובביקור מיוחד שערך יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית שמש, אמר: "יש מדינות שמדברות על סגר עד אפריל - זה לא המצב אצלנו. ייתכן מאוד שנידרש להארכה מוגבלת של הסגר - אבל לא יותר משבועיים". "מקווה שהבקשה תאושר - כי כולם מבינים את המצב", הוסיף אדלשטיין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליטי נתניהו על האישום המתוקן: מואשם במעשים שלא נחקר עליהם

סקר: עלייה של פי 20-6 ברמת הנוגדנים אצל מקבלי מנת החיסון ה-2

עם כניסת המפכ"ל לתפקיד: סבב מינויים בסגל הבכיר של המשטרה

ישראל נכנסה לסגר שני
ישראל נכנסה לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, למרות שמזה כמה שבועות שמערכת החינוך, חנויות הרחוב, הקניונים ועוד לא פעילים - התחלואה לא יורדת, שכן - רק אתמול אובחנו 5,616 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-63 אלף בדיקות, מתוכן 9.1% היו חיוביות. כעת בישראל, 80,436 חולים פעילים.

בתוך כך, ולמרות ההתנגדות הנרחבת בציבור הישראלי, מסתמן כי קיים רוב בממשלה להארכת הסגר בשבוע אחד נוסף לפחות. בין התומכים בהארכתו: שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו. שר הביטחון בני גנץ נוטה לתמוך אף הוא, אך בתנאי שיופעל קמפיין לאכיפה שוויונית וכן יישום התקנות גם במוסדות החינוך החרדים.

הסגר
סגר | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הבוקר פורסם בחדשות 13 כי בעקבות התחלואה הגבוהה והחשש מכניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל, בממשלה נבחנת האפשרות לאסור יציאה מהארץ, למעט מקרים דחופים. אזרחים שקנו כרטיסים ככל הנראה ייקבלו בגינם פיצוי. כמו כן, נבחנה אפשרות לסגור את נתב"ג לימים הקרובים.