ההסתדרות הרפואית לבתי החולים: חובה לטפל במחבלי חמאס

במכתב ששלח למנהלי בתי החולים, ברקע הפגנות שנערכו לאחרונה, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית הבהיר כי טיפול בכל אדם, ובכלל זה מחבלים עזתים, הוא חלק מחובותיהם של אנשי הרפואה. "למרות מעשי הזוועה, אנו כרופאים נעניק את הטיפול הראוי וניתן למערכת המשפט להביא אותם לדין"

אמבולנסים בכניסה למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים קפלן ברחובות
אמבולנסים בכניסה למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים קפלן ברחובות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במכתב שנשלח היום (ראשון) מטעם ההסתדרות הרפואית לבתי החולים הציבוריים הובהר כי על צוותי הרפואה חלה חובה אתית לטפל במחבלי חמאס. דברי ההבהרה נשלחו ברקע הפגנות שנערכו לאחרונה מחוץ לבתי חולים במספר הזדמנויות שונות, לאחר שפורסם כי הם מעניקים טיפולים רפואיים למחבלים.

"טיפול בכל אדם ובכלל זה מחבלי חמאס הינו מתבקש ואף מחובתנו כרופאים", כתב יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות, ד"ר יוסי ולפיש. עוד הוסיף: "כללי האתיקה, אמנות והצהרות בינלאומיות, ואף החוק במדינת ישראל מחייבים כי רופא יטפל בכל אדם באשר הוא".

במכתב ההסתדרות הודגש כי הצהרת ג'נבה של ההסתדרות הרפואית העולמית מחייבת רופאים לטפל בכל אדם הנזקק לטיפול. בהצהרה הבינלאומית, שאומצה בישראל, נכתב: "לא אתן לשיקולים של גיל, מחלה או מוגבלות, אמונה, מוצא אתני, מין, לאום, השתייכות פוליטית, גזע, נטייה מינית, מעמד חברתי או כל גורם אחר - להשפיע על מחויבותי למטופל".

יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי
יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי

בסיום מכתבו, הוסיף ד"ר ולפיש: "למרות מעשי הזוועה של מחבלי חמאס, אנו כרופאים נעניק את הטיפול הראוי וניתן למערכת המשפט להביא אותם לדין", והדגיש: "הר"י והלשכה לאתיקה מעניקים גיבוי מלא לפעילותכם בימים קשים אלה".