המשנה ליועמ"ש: "רק הממשלה רשאית להחזיר את פעילות ענף התרבות"

רז נזרי יצא נגד דברי ראש העיר תל אביב, לפיהם יאפשר אירועי תרבות כפוף לקבלת מנת חיסון שנייה, וכתב: "רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה"

זמן צפייה: 01:04

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הבהיר היום (ראשון) כי רק הממשלה רשאית להחזיר את פעילות ענף התרבות. זאת, בעקבות פנייתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר, לאחר שראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע כי מוסדות התרבות בעיר ייפתחו בתחילת פברואר עבור מי שקיבל שתי מנות חיסון.

במכתבו לשר כתב נזרי כי "הדרך המשפטית לפתוח לציבור את מוסדות התרבות היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה, ומובן כי כל עוד האיסור עומד בתוקפו, רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' אש: מי שקיבל 2 חיסונים לא יידרש לבידוד בשל מגע עם חולה

"המטרה – לברר אם מושג חיסון עדר": ההסכם המלא עם פייזר נחשף

משה מת לאחר שנותק ממכונת ההנשמה: "איך משאירים חולה לבד?"

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע חולדאי כי יאפשר הגעה לאירועי תרבות כפוף לקבלת חיסון שנייה. "לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום", הצהיר. "אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים".

בלשכת שר הבריאות ביקרו את ההצהרה: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות שלו, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד לתעדוף הוועדה המקצועית וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס גם הוא לדברי חולדאי. "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית", אמר. "כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ. כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים".