לאחר הפרסום בחדשות 13: כללית חזרה בה ממימון כנס המדיר נשים

כנס על פוריות ולידה מטעם מכון "דורות - המרכז לפוריות רפואה והלכה" במימון של קופת החולים כללית ובהשתתפות בית החולים הדסה צפוי להתקיים ביום חמישי ללא דוברות, אך לאחר מכתבים ששיגרו רופאות ורופאים בנושא, הודיעו בכללית ובהדסה כי החליטו שלא לממן את הכנס - ולא לשלוח את נציגיה לאירוע

זמן צפייה: 01:15

לאחר שבחדשות 13 פורסם כי כנס על פוריות ולידה מטעם מכון "דורות - המרכז לפוריות רפואה והלכה", במימון של קופת החולים כללית ובהשתתפות של בית החולים הדסה, ייערך ללא נשים - הבוקר (שני) קופת החולים כללית הודיעה כי ההשתתפות של נציגי כללית ומתן החסות בכנס ביום חמישי בוטלו.

מהמרכז הרפואי הדסה גם כן נמסר לאחר פרסום: "המרכז הרפואי הדסה אינו נמנה עם נותני החסויות בכנס האמור ואינו משלם כל תשלום למארגניו. עם זאת, לנוכח החשיבות הגבוהה שמייחסת הדסה לנושא מעורבות נשים בכל תחומי העשייה וברפואה בפרט, ולמרות הערכתנו למכון דורות הפועל רבות למען נשים בתחומי פוריות והיריון, רופאינו לא ישתתפו בכנס".

התוכניה של הכנס של מכון ''דורות''
התוכניה של הכנס של מכון ''דורות''

הכנס, שעתיד להיערך ביום חמישי, כולל מגוון רופאים - כאשר ביניהם אף לא רופאה אחת. לאחר הפרסום, רופאים ורופאות רבים שיגרו מכתבי מחאה למנהליהם על הדרת הנשים מהכנס. "בישראל של 2023 לא צריך לחוקק חוקים להפרדה מגדרית, היא כבר קיימת", אמרה ד"ר יעל פרואקטור, "השתתפות של קופ"ח כללית וביה"ח הדסה בכנס שיעסוק בפוריות האישה ללא אף רופאה אחת לרפואה היא אות קלון לגופים ורופאים המשתתפים. הדרת רופאות מכנסים, במיוחד כאשר מדובר ברפואת נשים, אינה רק כשל מוסרי, זוהי גם פגיעה כלכלית ברופאות. הדרתן פוגעת בפרנסתן".

ממכון דורות המארגן את הכנס נמסר: "מכון דורות מעניק ייעוץ וסיוע למאותגרי ומאותגרות פריון באופן וולנטרי, חינם אין כסף, ללא הבדל דת גזע ומין. הכנס המדובר הוא בעל אופי הלכתי ולכן מתקיים בתצורה המתוכננת, בהשתתפות למעלה מ-200 נשים. הטענות להדרת נשים מצד מכון דורות שמסייע לנשים ומרבית עובדיו נשים, הן מגוחכות. הדרישה לביטול הכנס מונעת הנגשת ידע רפואי ומקצועי חשוב ומציל חיים, ואנו מצרים על כך".

ממכון "דורות" נמסר: "מכון 'דורות' מעניק ייעוץ וסיוע למאותגרי ומאותגרות פריון באופן וולנטרי, חינם אין כסף, ללא הבדל דת גזע ומין. הכנס המדובר הוא בעל אופי הלכתי ולכן מתקיים בתצורה המתוכננת, בהשתתפות למעלה מ-200 נשים. הטענות להדרת נשים מצד מכון דורות שמסייע לנשים ומרבית עובדיו נשים, הן מגוחכות. הדרישה לביטול הכנס מונעת הנגשת ידע רפואי ומקצועי חשוב ומציל חיים, ואנו מצרים על כך".