ממצאי ביקורת הפתע בסנפרוסט: "לא אוספים ממצאים מהחי"

ממצאי הביקורת שערך משרד הבריאות העלו כי בנוהל תלונות של המפעל כתוב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. בנוסף, נמצא ששלבי המיון למניעת נוכחות גופים זרים במוצרים טעונים תגבור של עובדי בקרה ממיינים

ירקות קפואים של סנפרוסט. אילוסטרציה
ירקות קפואים של סנפרוסט. אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את ממצאי ביקורת הפתע התברואתית והטכנולוגית שנערכה בשבוע שעבר במפעל סנפרוסט, במהלכה נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים, וממנה עולה בין היתר כי בנוהל תלונות של המפעל כתוב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל.

בנוסף, נמצא שתוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים, וכן כי שלבי המיון למניעת נוכחות גופים זרים במוצרים טעונים תגבור של עובדי בקרה ממיינים בכל השלבים החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור.

ממשרד הבריאות נמסר כי "על המפעל להמשיך לפעול בכל הרמות ובכל המישורים החל משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה, וזאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של המצאות גופים זרים במוצרים, ובכלל. בנוסף לפעולות מתקנות ותגבור מערך המיון שבוצעו ברמה המיידית, המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינ"ל בתחום".

Capture
פיסת הנחש שהתגלתה באריזת סנפרוסט

כזכור, לפני כשבועיים הכריזו בסנפרוסט על ריקול לאריזות של שעועית ירוקה חתוכה מוקפאת, בעקבות פיסת נחש שהתגלתה באחת האריזות. אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה המחזיקה בסנפרוסט, הגיב: ""אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים  ולוקחים אחריות מלאה. אנו בוחנים ביסודיות את בקרות איכות המיון במפעל, בסיוע מומחים מחו"ל".

תנובה מניתה את פרופ' רוני גמזו ליו"ר ועדת הבדיקה המקצועית לבדיקת תהליכי האיכות בסנפרוסט, ומהחברה נמסר: "אנו מודים למשרד הבריאות ומברכים על כל ביקורת, שתאפשר לנו להמשיך ולהשתפר. אנו לוקחים ברצינות את ממצאי הביקורת, וכבר התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל".