כהיערכות למלחמה בצפון: משרד הבריאות מקים "משל"ט עלטה"

פרסום ראשון: במשרד מבקשים להתמודד עם תרחישים אפשריים כחלק מלחימה נרחבת עם חיזבאללה, בהם פגיעה בתשתיות חיוניות וברשת החשמל, ומקימים את "משל"ט עלטה" שייתן מענה בזמן מלחמה. בין היתר יגבשו המשרד וקופות החולים תוכנית לפינוי מאות מונשמים מביתם בצפון אל בתי החולים בעת הצורך

זמן צפייה: 01:34

במסגרת היערכות לתרחיש של מלחמה רחבה בגבול הצפון מול חיזבאללה, שבמסגרתה עלולים להיפגע תשתיות חיוניות ורשת החשמל, במשרד הבריאות מקימים בימים אלה "משל"ט עלטה", במטרה לתת מענה לאתגרים.

בין התרחישים שאליהם נערכים במשרד: התמודדות עם מאות מונשמים שנמצאים בבתיהם בצפון הארץ. במשרד הבריאות יגבשו ביחד עם קופות החולים תוכנית מסודרת לפינוי המונשמים למרכזים רפואיים ובתי חולים בטוחים, כדי למנוע פגיעה בחייהם.

הזירה בקריית שמונה
זירת פגיעת הרקטה בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

היום נפצעו נער בן 15 ואמו בת ה-47 באורח קשה בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בקריית שמונה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לשניים, ופינו אותם במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהם בהכרה וסובלים מפגיעות בגפיים. במקביל, מחברת החשמל נמסר כי דווח על פגיעה ברשת החשמל בעיר, וכי הצוותים הטכניים עובדים על תיקונה.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן התייחס לאירוע, ומסר לחדשות 13: "אנחנו לא יכולים לקבל את מלחמת הטפטופים הזאת, הגיע הזמן שנגיב בחוזקה ונייצר משוואה שעל כל פגיעה אצלנו - יהיו 50 פגיעות בצד השני. אי אפשר להמשיך ככה". הוא קרא לתושבים שנותרו בעיר - להתפנות: "מי שלא חייב להיות פה, צאו עוד עכשיו מהעיר. אנחנו לא רוצים לראות פגיעות כאלה בעתיד".