הרופא שאכל כל יום 44 כפיות סוכר – כדי לבדוק מה קורה לגופו

"סוכר נמצא פשוט בכל מקום", אומר ד"ר קאן, שבדק על גופו את ההשפעות ההרסניות. חרף המודעות לסכנות, רבים צורכים סוכר בכמויות אדירות. וגם: כמה סוכר הילדים בישראל אוכלים בלי לדעת?

זמן צפייה: 09:38

רבות דובר על נזקי הסוכר שבמזון על גופנו. למרות המודעות לנושא, עדיין הורים וילדים רבים צורכים סוכר בכמויות אדירות ומסוכנות. ד"ר אמיר קאן הוא רופא משפחה בריטי שיצא לניסוי צריכת סוכר. במהלך הניסוי, הוא בדק מה יקרה לגוף שלו אם יאכל 44 כפיות סוכר כל יום ואיזה נזק ייעשה לגופו, "סוכר נמצא פשוט בכל מקום, כך שאפילו לדברים שאין בהם, לדעתכם, סוכר מוסף, הוסיפו סוכר"

ניסוי דומה לכך נעשה בעבר ותועד על ידי מורגן ספורלוק בסרט "לאכול בגדול", אבל בזמן שספורלוק עשה דיאטה שאף אחד לא באמת צורך אותה במציאות - רק מקדונלד'ס חודש שלם, בסרט התיעודי "מכורים לסוכר" שישודר ב"יס דוקו", ד"ר קאן אכל כמויות יומיות של סוכר שבאמת נצרכות על ידי הציבור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המרוץ להרכבת ממשלה: כל האפשרויות שעומדות בפני לפיד, בנט וסער

רודף אחרי שוטר – ומנסה לדקור: תיעוד התקרית הקטלנית בחיפה

טרגדיה: חולת קורונה בחודש ה-9 להיריונה מתה – העובר לא שרד

ד''ר אמיר קאן
ד''ר אמיר קאן | צילום: חדשות 13

מאתלט רזה שאוכל רק מזון בריא הוא עבר לתזונה שנראתה בהתחלה קצת כמו גן עדן אך מהר מאוד התגלתה כגיהינום. "העור שלי השתנה והופיעו בו פצעונים רבים ואקנה. הייתי הרבה יותר מצוברח, עליתי באופן ניכר במשקל במהירות רבה ופשוט לא יכולתי לגרום לעצמי לקום מהמיטה", אמר קאן

בבדיקה מיוחדת של חדשות 13, הורכב תפריט שלם סטנדרטי שילד מתבגר יכול לצרוך ביום. התוצאה הייתה לא רחוקה מניסוי 44 הכפיות של ד"ר קאן. נכון, יש מדבקות אדומות אבל לא מספיק להסתכל עליהן. צריך גם לחבר אותן ולראות את התוצאה הסופית. "החינוך הוא לא מספיק טוב" אומרת מאיה לרון הירש, דיאטנית קלינית ומומחית לתזונה "אולי אנחנו לא מספיק רוצים לדעת מה יש בתוך המוצרים שלנו"