שטראוס: נשללה סלמונלה ב-2 מוצרים ששווקו והיה חשד לגביהם

לאחר בדיקה, ענקית המזון מסרה כי נשלל החשד לסלמונלה במוצרים "רבע לשבע" ו"עד חצות" בלבד, שכבר שווקו לצרכנים ונכללו במבצע הריקול. בנוסף, מטעם החברה נמסר כי לא חל שינוי כלשהו במדיניות הריקול

זמן צפייה: 00:25

יצרנית המזון שטראוס הודיע היום (שישי) כי לפי תוצאות בדיקות שבוצעו, נשללה הסלמונלה ב-2 מוצרים, "רבע לשבע" ו"עד חצות" בלבד. מדובר במוצרים שכבר שווקו לצרכנים ואף נכללו במצע הריקול הגדול בתולדות המדינה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הודיע שטראוס כי היא מרחיבה את החלטת הריקול מרצון לכל מוצרי מפעל הממתקים. מהחברה נמסר כי "החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה". בתוך כך, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, הדגיש כי "כל שאר מוצרי הקבוצה בטוחים לצריכה".

מפעל ממתקי עלית של שטראוס
מפעל ממתקי עלית של שטראוס

בד בבד, אתמול במהלך ביקורם של בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, במפעל שטראוס שבנוף הגליל, החלט כי הייצור במפעל של שטראוס יוקפא ל-3 חודשים.

במקביל, אתמול קיימה יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, מסיבת עיתונאים ובמהלכה אמרה: "אני פה לומר בשם החברה: בקול ברור. אני מסתכלת בעיניים שלכם, אזרחי המדינה, אני מתנצלת שאכזבנו אתכם. מצטערת על עגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו".

עופרה שטראוס, יו''ר קבוצת שטראוס
עופרה שטראוס, יו''ר קבוצת שטראוס

עוד הוסיפה שטראוס: "כל מי שנמצא בענף המזון יודע דבר אחד: על בטיחות המזון לא מתפשרים. את ההחלטה הזו היה קל מאוד לקבל. אירוע בסדר גודל כזה לא עברנו מעולם. נסיק את המסקנות, נתקן איפה שצריך. נעבוד כפל כפליים כדי לתקן את הטעות שעשינו. נעשה הכל כדי לא לאכזב אתכם ולהחזיר את הדברים לתיקונם".