הסוף לכריתת היערות: ההחלטה המשמעותית הראשונה של הוועידה

מעל מאה מנהיגים שונים יחתמו על הסכם לעצירת בירוא היערות עד 2030. על המהלך, שיתוקצב בכמעט 20 מיליארד דולר, יחתמו בין היתר נשיא ברזיל, נשיא סין ונשיא ארה"ב

זמן צפייה: 01:00

ועדית האקלים העולמית: בהחלטה משמעותית ראשונה שצפויה להתקבל במהלך היום (שלישי) בוועידה, יסכימו מעל מאה ראשי מדינות ומנהיגים לעצור את כריתת ובירוא היערות בעולם - ולהפוך את התהליך עד 2030. גם ישראל תיקח חלק בצעד. כמעט 20 מיליארד דולר יוקצו לטובת העניין מכספים ציבוריים ופרטיים.

בין המנהיגים שיחתמו על ההצהרה נמנים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא סין שי ג'ינפינג וגם נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו שבמדינתו מצטמצם שטח יערות האמזונס כבר במשך עשורים עם תהליך בירוא היערות. מדינות נוספות שיצטרפו למהלך הן אינדונזיה, קנדה, קונגו רוסיה וקולומביה - שלכולן שטחי יערות גדולים. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יחשוף את ההסכם בהמשך היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "עד לפני 10 שנים ישראל שלטה בקונגרס – היום כבר לא"

סער לא עובר אחוז חסימה, מיכאלי מתחזקת: סקר חדשות 13

אזהרה מוקדמת: נאמנו של ברלנד קיבל עדכון משוטר שהרב ייעצר

Teak Logs Are Loaded Onto A Lorry At A Logging Camp In Pinlebu Township
כריתת יערות במיאנמר | צילום: רויטרס

על פי הדיווחים, ג'ונסון צפוי לומר כי "המערכות האקולוגיות האלו, הקתדרלות של הטבע, הן הריאות של כדור הארץ. יערות תומכים בקהילות, בפרנסה ובאספקת המזון. הם סופגים את הפחמן שאנו פולטים אל האטמוספירה והם חיוניים להישרדותנו".

מומחים בירכו על ההחלטה אך הזהירו כי החלטה דומה שהתקבלה ב-2014 "כשלה בהאטת כריתת היערות". תהליך בירוא היערות על ידי האדם הוא הגורם, לפי חלק מההערכות, לכרבע מפליטות גזי החממה, בעיקר מפני ששטח היערות שנכרתים משמש לגידול חקלאי של שמן דקלים, סויה ובקר.