טענות לרשלנות בשיבא: הצוות התעלם, אישה ילדה בשירותים

זוג הורים מהמרכז תובע את אחד מבתי החולים הגדולים בארץ, בטענה שבגלל רשלנות של הצוות – האם עברה לידה שקטה בשירותים. על אף שֶהִגיעה כדי להפסיק את ההיריון, היא אושפזה במחלקת יולדות והמשפחה טוענת - לא הִגיע אליה אף איש מקצוע

זמן צפייה: 05:15

שש שנים לאחר הטראומה שעברו, זוג הורים צעירים, רוני ומתן, מספרים על מה שאירע להם בכתבה שפורסמה הערב (שני) במהדורה המרכזית. לאחר שהשניים ציפו לילד ראשון במשך זמן רב, רוני נכנסה סוף סוף להריון עם בן בכור וההתרגשות הייתה רבה. אלא שהאירוע המשמח הפך למרבה הצער לטרגדיה, כשהעובר אובחן עם מום בלב והמלצת הרופאים הייתה להפילו. "מבחינתך הילד כבר בחדר, אבל אתה חוזר הביתה בידיים ריקות" אמרה רוני.

"הרגשתי את הילד הזה וציפיתי לו. קיוויתי שההריון הזה יסתיים עם בן", שיתפה האם. כשהתגלה מום בעובר לאחר בדיקות שגרתיות, נאלצו ההורים לקבוע תור להפלה במרכז הרפואי שיבא תל השומר: "הרגשתי חוסר אונים. שבועיים הסתובבתי עם בטן, מרגישה אותו, כשאני יודעת שהוא לא נשאר".

ביום שנקבע להליך הקשה, אושפזה רוני במחלקת היולדות, היכן שכל הבנות מסביבה חוו לידה תקינה: "אני היחידה שעברה לידה שקטה. כל הבנות סביבי זה בנות שבאו ללדת וחוות צירים. אבל אצלי כבר אין חיים בבטן", היא שיתפה.

מחלקת יולדות בבית החולים שיבא תל השומר
מחלקת יולדות בבית החולים שיבא תל השומר | צילום: חדשות 13

בזמן ההמתנה, החלה רוני לחוש כאבים עזים ויוצאי דופן, אך הצוות הרפואי לא היה בסביבה בכדי לסייע: "הרגשתי כאב שלא חוויתי אף פעם. ביקשתי עזרה ולא היה צוות. לא ידעתי מה לעשות". מתן, בעלה של רוני, ניסה לסייע ולאתר אנשי צוות שיוכלו לסייע, אך ניסיותיו לא צלחו: "ניסיתי לעזור וחיפשתי אנשים אבל אף אחד לא הגיע", סיפר.

באפיסת כוחות, הצליחה רוני להגיע לשירותים בחדר שבו אושפזה, שם היא עברה את הסיוט של כל אישה הריונית: "סיטואציה הזויה לגמרי. אני בשירותים רגילים ונולד לי ילד מת ואני לבד", שיתפה רוני והוסיפה: "הרגשתי כאילו זו לא אני, כאילו אני מסתכלת על עצמי מהצד". אנשי הצוות הרפואי של בית החולים התפנו לסייע לרוני רק לאחר שחלפו דקות ארוכות מהלידה השקטה שעברה: "הרגשתי שלקחתי את כבודי האחרון וכבודו של העובר. לא הצלחתי להגן עליו".

כעת, שש שנים לאחר המקרה, הגישו רוני ומתן תביעה לבית המשפט כנגד בית החולים שיבא, באמצעות עורך הדין דן רן שפירא, שאמר: "התביעה הוגשה לצורך קבלת פיצויים אזרחיים, אבל אנחנו תקווה שהמקרה הזה יגרום להתעוררות בבתי החולים כדי שמקרים כגון זה לא יקרו שוב".

בית החולים שיבא תל השומר
בית החולים שיבא תל השומר

מבית החולים שיבא תל השומר נמסר בתגובה: "המקרה אירע לפני כשש שנים, המטופלת טופלה על ידי מיטב המומחים הבכירים וקיבלה את המעטפת הרפואית המוצעת למטופלות במצב זה. אנחנו מבינים את כאבה על אובדן ההריון".