5,000 איש באצטדיון פתוח, 3,000 באולם סגור: אלו ההקלות החדשות

תפוסת הקהל באירועי תרבות וספורט תגדל, כך שכבר בשבוע הבא תתאפשר כניסה לאצטדיונים בכפוף למגבלה של אחוזי התפוסה המותרים, ואילו באולמות קטנים התפוסה תגדל לעד 75% • הרשימה המלאה

זמן צפייה: 01:15

בעקבות הירידה בתחלואה: ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (חמישי) את ההקלות החדשות בפעימה הרביעית בתוכנית היציאה מהסגר, אשר מתירות את הגדלת התפוסה באולמות תרבות וספורט ואצטדיונים. ההקלות, שפורסמו לראשונה בחדשות 13, צפויות להיכנס לתוקף כבר ממחר בשעה 17:00.

על פי החלטת השרים, החל מיום ראשון, באולמות של עד 5,000 מושבים התפוסה תגדל לעד 75% ולא יותר מ-1,000 איש. באולמות גדולים יותר, התפוסה תגדל לעד 30% ולא יותר מ-3,000 בני אדם. יש לציין כי במקומות אלו, לא מותרת עדיין מכירת מזון ועל הנוכחים להישאר ישובים במקומותיהם.

במתחמי הופעות באוויר הפתוח ובאצטדיונים שבהם יש פחות מ-10,000 מושבים, תתאפשר 50% תפוסה ולא יותר מ-3,000 איש. באצטדיונים עם יותר מעשרת אלפים מושבים, יוכלו להיכנס עד 5,000 אוהדים - ולא יותר מ-30% תפוסה. באירועים שיתקיימו בעמידה או שתתאפשר בהם מכירת מזון, תותר כניסת קהל של עד 50% מהתפוסה המותרת, ובמספר שלא יעלה על עד 500 בני אדם בשטח פתוח או 300 איש במבנה סגור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביעד משה: לא יכולתי כבר לשמוע את שירה – חסמתי אותה בווטסאפ

מעצרו של האב החשוד ברצח הוארך בשבוע: "מצבו הנפשי לא ברור"

בחירות בצל קורונה: הקרב סביב אחוז החסימה – שיכריע את התוצאות

תיאטרון
תיאטרון | צילום: אימג' בנק / Getty Images

עוד אישרה הממשלה הפעלת ירידים בשטחים פתוחים, קבלת קהל בכל מקומות העבודה - ולא רק במקומות חיוניים, הפעלת בריכות שחייה וכל אטרקצייה תיירותית - גם כאלו הכוללות הפעלת מתקנים. מקומות אלה יפעלו בהתאם לתו הסגול, לפי יחס של אדם לכל 15 מטרים רבועים, ובהגבלה של עד 1,500 אנשים במקום שהתפוסה המותרת בו היא מתחת ל-10,000 איש, ועד 2,500 אנשים במקום שהתפוסה המותרת בו היא מתחת ל -10,000 איש, לכל היותר.

בכוונת הממשלה להציב בדיקות קורונה מהירות במוקדים שונים, כך שגם מי שלא יחזיק בידו תעודת מתחסן או מחלים יוכל לשהות במקום - בתנאי שיעבור בדיקה בכניסה למתחם, ויקבל תשובה שלילית. בתי המלון ייפתחו לכולם - גם למי שלא חוסן או החלים מקורונה, זאת בתנאי שיציג בדיקת קורונה עדכנית מ-24 השעות האחרונות. כל עוד האורח שוהה במלון, עליו לבצע בדיקת קורונה בכל יום מחדש.

אולם קולנוע סינמה סיטי
אולם קולנוע סינמה סיטי

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי הממשלה אישרה את פתיחת המזנונים ומכירת המזון והשתייה באולמות - מה שככל הנראה יגרום לבעלי הקולנועים לפתוח את שעריהם, שכן עד כה הם נמנעו מלעשות זאת בשל העובדה שלא ניתן היה למכור פופקורן. על פי התקנות החדשות, נראה כי גם ילדים יוכלו להיכנס לבתי הקולנוע כפוף לבדיקות מהירות ושליליות.

בהתאחדות ענף בתי הקולנוע מסרו בתגובה כי "פתיחת בתי קולנוע דורשת היערכות. אם היו מודיעים קודם היינו יכולים לפתוח בפסח. מאמינים אם כך שנוכל לחזור לקראת אמצע אפריל - בתקווה שיהיה אפשר לחזור גם בלי בדיקות מהירות לילדים, שהם חלק גדול מהקהל".