אחרי פתיחת חדרי הכושר: הישראלים חוזרים לשגרת אימונים

במשך שבועות הספורט היחיד שעשינו היה הליכה מהספה למקרר - ועכשיו אפשר לשלוף בחזרה את בגדי ההתעמלות ולהיכנס לכושר, רגע לפני הקיץ. "אנשים מאוד רוצים להוריד את כל מה שהם עלו"

זמן צפייה: 03:06

גיגי, תושב ראשון לציון, בחור ספורטיבי למדי בימים כתיקונם, התרגל לאחרונה לשגרה קצת שונה. "אתה יושב בבית, רואה 'נטפליקס', משמין כהוגן", סיפר. "עכשיו, כשפתחו לנו את המרחבים, אנחנו יכולים לחזור לרוץ. חדרי הכושר נפתחו, אז אני מאמין שאני גם אחזור לחדר הכושר".

אחרי הקורונה כבר כאן. עכשיו, כשמותר לצאת מהבית ולהתאמן, נגמרו התירוצים. מובן שישנם מעוררי קנאה שהקפידו על שגרת אימונים ותזונה נכונה גם במהלך ההסגר. "האמת שעבדתי גם בבית במשך כל התקופה, אבל זה לא אותו דבר כמו עם המכשירים, אהוביי. כיף לא נורמלי", סיפר רמי יצהר. מהצד השני יש מי שרבצו בשבועות האחרונים מול מסך כזה או אחר כשלצידם כל הזמן נערמו צלחות אוכל. "אנשים מאוד רוצים להוריד את כל מה שהם עלו", הסביר גבי מורדו מ"הולמס פלייס ישראל". "הם רוצים לראות את הצוות, הם רוצים להתאמן, לראות עוד אנשים".

אדם מתאמן בחדר כושר
אדם מתאמן בחדר כושר | צילום: חדשות 13

בצד השני של המשוואה, מכוני הכושר עשו את ההתאמות הנדרשות. "היה בהתחלה איזשהו חשש שאנשים, יהיה להם קצת פחד לחזור לשגרה", סיפר עידן מטי, מנכ"ל "שר פיטנס", "אבל כמות הטלפונים שאנחנו מקבלים בימים האחרונים, הפניות באינסטגרם, ברשתות, אל המוקד - היא פשוט חסרת תקדים". כשמתכוונים להגיע לחדר הכושר כדי להשיל את המשקל העודף צריך להירשם מראש, לקבוע את שעות ההגעה ובכניסה למדוד חום, למלא הצהרת בריאות, לחטא את המכשירים לפני האימון ואחריו, ולשמור מרחק של סטפר או הליכון בין מתאמן למתאמנת.

המוטיבציה לחזור להתאמן חשובה וטובה, אבל גם ההרזיה צריכה להיות בצורה מתונה. "חשוב מאוד לקחת את כל המוטיבציה הזאת וקצת לרסן אותה. החזרה לשגרה צריכה להיעשות, מה לעשות, בהדרגה", הדגישה התזונאית קרן אן גיימן. "עכשיו, כשאנחנו הופכים להיות פעילים יותר, חשוב לתת דגש על עלייה קלורית ובפרט לשים לב לכמות החלבון בתפריט שלנו". אז אחרי שהספורט היחיד שעשינו בשבועות האחרונים היה ההליכה מהספה למקרר, עכשיו אפשר לשלוף בחזרה את בגדי האימונים רגע לפני הקיץ ולשטח את העקומה - גם אם היא רק צמיג בבטן.