המשאלה של הנערה שנפטרה התגשמה: ספא בבי"ח עבור ילדים חולי סרטן

אלה דבורה בת ה-14 נפטרה לפני כשנה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. חלומה היה להקים מתחם ספא לילדים שנלחמו לצידה ולהורים. השבוע הוא נפתח בבית עמותת רחשי לב בבית החולים שיבא תל השומר ללא עלות למטופלים ובני המשפחות: "לא הספיקה לראות את חלומה הופך למציאות"

זמן צפייה: 00:32

אלה דבורה בת ה-14 נאבקה במשך כשנתיים במחלת הסרטן עד שלפני שנה היא הלכה לעולמה. המשאלה האחרונה שלה הייתה להקים מתחם ספא לילדים שנלחמו לצידה ולהוריהם המותשים. ביום ראשון האחרון, ביום הולדתה, משאלתה יצאה לפועל.

בבית עמותת רחשי לב בבית החולים שיבא בתל השומר הושק "הספא של אלה". שירותי הספא יוענקו בחינם על ידי מתנדבים. "הספא יהיה ראשון מיני רבים שמתכוונים הוריה של אלה ז"ל, קארן וגיל, להקים במרכזים נוספים לטיפול בילדים חולי סרטן בישראל ואז בעולם", אמר מנכ"ל רחשי לב, שימי גשייד.

ספא אלה דבורה בית חולים שיבא תל השומר סרטן
המשאלה התגשמה. הספא של אלה | צילום: דניאל אדרי

ספא אלה דבורה בית חולים שיבא תל השומר סרטן
כך נראה הספא עבור ילדים חולי סרטן | צילום: דניאל אדרי

אלה דבורה עם אביה גיל
אלה דבורה עם אביה גיל | צילום: אלבום משפחתי

לאחר שנה של טיפולים החלימה אלה, אך המחלה חזרה בצורה אגרסיבית ובתוך חודש וחצי היא נפטרה. כמה חודשים לפני פטירתה היא העלתה את הרעיון להקים את הספא. אלה הבינה שיש למסד את הטיפולים הללו במקום שמייצר מרחב של רוגע ומנוחה.

ההורים גיל וקארן עומדים מאחורי המיזם. הם נפגשו עם עמותת רחשי לב לפני כעשור בזמן שגיל התנדב במחלקה האונקולוגית בתל השומר עם ילדים חולי סרטן. "כשאלה העלתה את הרעיון התחלנו בגיבוש הקונספט ובתהליכים להקמת הפרויקט", סיפר אביה. "לצערנו היא לא נשארה איתנו לראות את החלום שלה הופך למציאות. היא תמיד יצאה מגדרה לעזור ולעשות טוב לאחרים".

הוריה של אלה גייסו את הכסף הנדרש בפרויקט מימון המונים והספא הוקדם בעזרת אנשי מקצוע שהתנדבו.

לתרומות לספא של אלה: https://my.israelgives.org/he/campaign/ellaspa#tabDescription