הקרב על סיני: אדלשטיין זועם על ההמלצה לפתוח את מעבר הגבול

לאחר שפורסמה עמדת מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור, לפיה ניתן לאפשר לישראלים לצאת לסיני, בכירים במשרד טוענים כי השר התבטא נגד המהלך - והורה לגבש עמדה מחודשת בעניין שככל הנראה תמנע זאת

זמן צפייה: 01:19

שר הבריאות יולי אדלשטיין זעם על העמדה שפרסמה ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לפיה ניתן לאפשר את פתיחת מעבר הגבול לסיני, והורה לכתוב חוות דעת מחודשת, שתצדד ככל הנראה בעמדתו ובעמדת מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, לפיה אין לאפשר לישראלים לבקר בסיני.

כאמור, לפני שלושה ימים פרסמה ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, את עמדת המשרד לפיה "ניתן לאפשר את פתיחת מעבר הגבול עם סיני לנוסעים ישראליים, בכפוף לכניסתם של החוזרים לבידוד".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

לפי בכירים במשרד הבריאות, השר והמנכ"ל פרופ' חזי לוי שמעו על המכתב הזה דרך התקשורת, השר אדלשטיין זעם ודרש לשנות את עמדת המשרד. לפי אותם בכירים, השר התבטא נגד פתיחת מעבר טאבה והנחה את גורמי המקצוע לכתוב חוות דעת מחודשת, שמסתייגת מפתיחת הגבול, ומקטינה באופן משמעותי את הסיכוי שישראלים יוכלו לרדת לסיני בחגים.

ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

בלשכת שר הבריאות אישרו שהשר מכין עמדה מחודשת כזו ובמענה לבג"ץ הם כתבו: "עמדת המשרד תיבחן בשנית בין היתר בעקבות העלייה בתחלואה בימים האחרונים, הצורך לבחון את המוכנות לביצוע בדיקות לפני או אחרי המעבר, והשלכות הנובעות ממעבר של רבים את הגבול".