סכסוך עבודה: בתי החולים יושבתו?

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בביה"ח רמב"ם - בגלל קיצוצים שבוצעו. אם לא יימצא פתרון תוך שבועיים, יושבת בית החולים בחיפה

מתמחים, רופאים, חדר ניתוח, מסדרון. אילוסטרציה
רופא - אילוסטרציה | צילום: משה שי, פלאש 90

פרסום ראשון: ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה על רקע הקיצוץ בבית החולים רמב"ם בחיפה: במכתב שנשלח היום (רביעי) למשרד האוצר נכתב כי בעוד שבועיים, אם לא יימצא פיתרון, ההסתדרות תשבית את בית החולים רמב"ם בשלב הראשון. אם זה לא יעזור - ההסתדרות הרפואית תשבית כל בתי החולים בארץ.

המהלך בו נקטה ההסתדרות הרפואית מגיע על רקע קיצוצים נרחבים שבוצעו בבית החולים רמב"ם. במכתב שנשלח לממונה על השכר במשרד אוצר מפורטים חלק מהצעדים שבוצעו במוסד הרפואי בחיפה ושהובילו למחאה.

בהסתדרות יוצאים נגד קיצוץ שבוצע בתורניות של מומחים, קיצוץ במימון של ניתוחים שמתבצעים אחר הצהריים ומאפשרים גם קיצור תורים וגם הכנסה נוספת לרופאים הבכירים, ופגיעה בחוזים אישיים של רופאים שעברו מהמרכז לחיפה.

בנוסף, הם מביעים התנגדות לקיצוץ בשעות נוספות, שלגביו טוענים הרופאים שמדובר בדרישה אבסורדית שעלולה להביא לנטישת מטופל באמצע ניתוח שהסתבך למשל, כך שלמעשה מצפים מהרופאים לעבוד בחינם ולא לקבל שעות נוספות.

צעד נוסף שמצויין במכתב הוא ההחלטה להקפיא קליטת רופאים חדשים עד ינואר, גם אם צריך לאייש תקנים של רופאים שיצאו לפנסיה או עברו לבתי חולים אחרים.