"מחויבת לסייע": ראש שירותי בריאות הציבור החדשה - שרון אלרעי

סגנית מנהל המרכז הרפואי "כרמל" תחליף בתפקיד את סיגל סדצקי, שהודיעה על עזיבתה לפני כמה שבועות. ד"ר אלרעי נפרדה מעובדי ביה"ח: "יש רגעים שבהם צריך להתגייס למטרה - גם במחיר אישי"

זמן צפייה: 10:31

ד"ר שרון אלרעי, סגנית מנהל בית החולים כרמל, תמונה לתפקיד ראש שירותי הציבור - כך הוחלט היום (ראשון). אלרעי תחליף בתפקיד את פרופ' סיגל סדצקי, שהודיעה על התפטרותה לפני כשלושה שבועות.

"החלטתי לקבל את האתגר העצום הזה מתוך רצון ומחויבות לסייע ככל שאני יכולה בעת הזו", כתבה אלרעי לעובדי בית החולים הכרמל. "אני עוזבת ברגשות מעורבים. גדלתי בבית החולים הזה שנהיה לי לבית שני, וקשה לעזוב את הבית. אבל יש רגעים שבהם צריך להתגייס למטרה, גם אם להתגייסות מחיר אישי. זה רגע כזה".

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו החליט לקדם את הוצאת מערך החקירות האפידמיולוגיות מידי משרד הבריאות, ולהעבירו למשרד הביטחון. זאת כפי שביקש לעשות שר הביטחון בני גנץ, וכן קודמו בתפקיד נפתלי בנט.

עוד בחדשות 13:

הרכב קבינט הקורונה צומצם; הממשלה העבירה את תוכנית המענקים

משרד הבריאות: 1,108 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 100 מונשמים

"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

ד''ר שרון אלרעי
ד''ר שרון אלרעי | צילום: חדשות 13

כזכור, פרופסור סדצקי הודיעה לפני כמה שבועות על סיום תפקידה, ברקע ביקורת שנשמעה על התנהלותה בהתמודדות עם הנגיף. בפוסט שכתבה בפייסבוק מתחה סדצקי ביקורת על התנהלות המשרד: "הטיפול במגפה איבד כיוון - המצאת הגלגל מחדש לא צלחה. הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף".

עוד כתבה סדצקי כי "יחד עם שותפים רבים טובים ומסורים נלחמתי בחזית העשייה במטרה לשטח את עקומת התחלואה לתגבר את כוחות העוסקים במלאכה, להכין מערך התמודדות מקצועי ויעיל ולתמוך בכל החלטה שהתקבלה. גם כשהסכמתי עם ההחלטות וגם כשפחות, נרתמתי למשימות שגבו מחיר כבד (אישי, נפשי וגם בריאותי ופיזי). למרות כל אלה, המשכתי למלא בנחישות ובמסירות את תפקידי".

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד
ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד | צילום: חדשות 13

"בשלב השני של המגפה, שהתאפיין בפתיחה חיונית אך מהירה וגורפת של המשק, ההליך הפך למסורבל ואיזון השיקולים הגיע לממדים הדוחקים את שיקולי הבריאות. בשבועות האחרונים, ישראל נעה למקום מסוכן", המשיכה סדצקי. "כולי תקווה, שכעת משהחלו צעדי תיקון הם יימשכו בכיוון הנכון ובקצב המתאים לניהול המגפה. תחושתי היא שעם הזמן הפכנו מאנשי מקצוע המגיבים לאירועים בצורה פרואקטיבית לבעלי אחריות נטולי סמכות המגיבים באיחור אחר האירועים".