לראשונה זה חודש וחצי: עלייה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה

מדוח אמ"ן עולה כי חלה עלייה גם במספר המאושפזים. 415 ישראלים אובחנו אתמול נשאי הנגיף, כאשר 2.8% מהבדיקות היו חיוביות. 315 חולים במצב קשה. מניין המתים עלה ל-2,757

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

לראשונה זה חודש וחצי, חלה עלייה במספר חולי הקורונה שבמצב קשה - כך עולה מדוח אמ"ן שפורסם הבוקר (ראשון). עוד עולה מהנתונים כי חלה עלייה גם במספר המאושפזים הכולל.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 415 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 2.8% מהבדיקות היו חיוביות. 318 חולים במצב קשה, מהם 139 במצב קריטי. מניין המתים עלה ל-2,757.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנציב בביקורת חריפה על הטיפול בפרשת השכנה שהעירה ליועמ"ש

בתגובה לירי לעבר אשקלון: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

לאחר 8 חודשים: תלמידי חטיבות הביניים עדיין תקועים מול המסכים

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

מקדם ההדבקה הכללי בישראל עומד כעת על בין 1.05 ל-1.11. בשבוע האחרון אובחנו בממוצע 723 נדבקים חדשים. שמונה ערים ויישובים בישראל מוגדרים אדומים: בוקעתא, עראבה, נצרת, מג'ד אל כרום, עספיא, כפר קאסם, חורה ויאנוח-ג'ת, בעוד 22 נחשבות כתומות.

אתמול, הנהלת קניוני עזריאלי הודיעה כי מרכז הקניות לא עד שקבינט הקורונה יכריע בנושא. זאת, בניגוד להצהרות הקודמות של קבוצת עזריאלי, שהודיעה כי קניוניה ייפתחו החל מהיום. בניגוד לקבוצת עזריאלי, רשת קניוני עופר הודיעה כי מרכזי הקניות שלה כן צפויות להיפתח היום.

מקבוצת עזריאלי נמסר כי "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלבנטיים. הפיילוט הושלם בהצלחה ותוצאותיו מועברים לגורמים אלה, לצורך בחינתם. עד לקבלת החלטות חדשות בסוגית המתווה על ידי קבינט הקורונה, קניוני הקבוצה יישארו סגורים ויפעלו במתכונת המאושרת על ידי הממשלה. קניוני עזריאלי ימשיכו להיות המקום הבטוח ביותר לציבור - ללא תורים, עם היגיינה, החלפת אוויר וסיירות ייעודיות שידאגו למניעת התקהלויות בניגוד למקומות מסחר אחרים".

ביום שישי נפתחו שבעה קניונים ברחבי הארץ בניגוד להנחיות, ומבלי לקבל אישור ממשרד הבריאות. מדובר בקניון איילון שברמת גן, שבו נפתחו 45 חנויות מתוך 180, בקריון, בגרנד קניון בבאר שבע ובקניונים בפתח תקווה ובמודיעין. לא כל החנויות במרכזי הקניות הסגורים שבו לפעילות, אבל רשתות רבות החליטו לעשות זאת, בהן כל החנויות ששייכות לרשת "פוקס".