"מענה ראשוני במצבי חירום": חדר מיון קדמי יוקם בשדרות

העירייה הקצתה כ-כ- 6 מיליון ש"ח להקמת חדר מיון קדמי בשדרות ולהפעלתו. ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "גם בימי שגרה, חדר המיון הקדמי יקל רבות במקרים של פציעות ויסייע לחולי הדיאליזה ובמצבי חירום. הוא ייתן מענה ראשוני ולעתים ייתר את ההגעה לבתי החולים"

חדר מיון. ארכיון

עיריית שדרות הודיעה היום (שני) על הקצאת כ-6 מיליון שקלים לטובת הקמת חדר מיון קדמי בעיר. מדובר בצעד בעל חשיבות מכרעת להגנה על חיי התושבים, שייתן מענה רפואי ראשוני אש במצבים של הסלמה ביטחונית.

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר: "אישור התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות הוא בשורה גדולה לעיר, לאזור ולתושבים היקרים. "גם בימי שגרה, חדר המיון הקדמי יקל רבות במקרים של פציעות ויסייע לחולי הדיאליזה ובמצבי חירום. הוא ייתן מענה ראשוני ולעתים ייתר את ההגעה לבתי החולים".

שר הבריאות משה ארבל אמר: "ההחלטה לתקצב ולהקים מרכז רפואי בשדרות, שייתן מענה רפואי איכותי לתושבים גם במהלך שעות הערב והלילה, היא בשורה חשובה לתושבי העיר בפרט ולנגב המערבי בכלל. אנו עובדים בשיתוף פעולה לצמצם את הפער הבלתי נסבל בשירותי הבריאות בין הפריפריה למרכז ולהביא לחיזוק הרפואה הציבורית בכל חלקי הארץ. אני שמח שעשינו עוד צעד גדול להגשמת המטרה החשובה, שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

סגן השר משה ארבל
השר משה ארבל | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הוסיף: "שמח להיות שותף בהקמת חדר המיון הקדמי בשדרות. מדובר בהצלת חיים ובצעד נוסף לקידום העיר והאזור כולו. צעד של צמצום פערים ושיפור איכות החיים. אנחנו כמשרד הנגב והגליל נמשיך לפעול כדי לצמצם פערים בין הנגב והגליל למרכז, לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות, התעסוקה ושיפור איכות החיים".

ח"כ דבי ביטון מיש עתיד מסרה: "שמחתי לשמוע שממשלת ישראל השכילה למצוא את הסכום הכספי החסר להקמת חדר המיון הקדמי בשדרות, החלטה שיכלו לקבל כבר לפני שלושה חודשים כאשר העלתי את הצעת החוק, באותה העת בחרה הקואליציה להצביע נגד תושבי שדרות והעוטף וקריית שמונה על הזכות למיון קדמי. עם זאת, יובהר כי הצעת החוק הוגשה בשנית ותעלה במושב החורף הקרוב על מנת שתקצובו השוטף יהיה בלתי תלוי בגחמות פוליטיות ומתוקצב בחוק".