מנהלת בי"ס התמוטטה ומתה, איבריה הצילו 4 חולים: "נתנה חיים"

רק לפני כשבועיים נכנסה הגר מועלם לתפקידה החדש כמנהלת בית ספר בתל אביב, אך ימים ספורים לאחר מכן התמוטטה ומתה - בגיל 39 בלבד. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה, שהצילו את חייהם של ארבעה בני אדם. "זה בלתי נתפס, היא נתנה לי חיים", סיפרה לטיסיה, שקיבלה את ריאותיה של הגר. "אשתדל לזכור אותה בכל שנייה"

זמן צפייה: 02:58

הגר מועלם, בת 39, מנהלת התיכון החברתי בתל אביב ואם לפעוט כבן שלוש, התמוטטה לפני כשבוע בביתה והובלה לבית החולים שיבא בתל השומר. שבוע לאחר הטרגדיה, התבשרו ארבעה חולים כי יקבלו את איבריה של מועלם - שהייתה חתומה על כרטיס אדי - וחייהם יינצלו.

מועלם עסקה בחינוך כל חייה, וב-1 בספטמבר החלה תפקיד חדש כמנהלת שותפה בתיכון החברתי בת"א. אשת החינוך האהובה, שהייתה בריאה בדרך כלל, אובחנה עם מפרצת במוח שגרמה לה לדימום קשה. היא מתה תוך זמן קצר.

הגר מועלם | צילום: באדיבות המשפחה

אחותה של הגר, נועם, סיפרה על שאירע: "ביום שבת היא התמוטטה, ולמחרת התבשרנו שהמוח לא מקבל חמצן - אז התחלנו להיפרד ממנה. היא הייתה יפה, חכמה, חדה וחריפה מאוד".

ענבל רון, מנכ"לית רשת "דרור בתי חינוך", אמרה לחדשות 13: "זו אבידה עצומה לי אישית, אבל גם לעולם החינוך. אנחנו רוצים להנציח אותה כפי שהיא הייתה רואה לנכון".

לטיסיה, אחת מארבעת החולים, קיבלה את ריאותיה של הגר. היא אמרה בהתרגשות: "הגר הביאה לי מתנת-אלוהים. נתנה לי חיים. זה בלתי נתפס. אני יודעת שחלק ממנה נמצא אצלי, ואשתדל לזכור אותה בכל שנייה".