בעקבות מתקפת הסייבר: חשש לדליפת מידע של מטופלים במעייני הישועה

בניגוד להודעת בית החולים בבני ברק לפיה במהלך מתקפת הסייבר לא נדלה מידע פרטי של מטופלים, הרשות להגנת הפרטיות פרסמה אזהרה בעקבות אינדקציה לדלף מידע רגיש. בינתיים כבר הוחזרו מרבית מערכות המחשוב לפעילות בהדרגה, וביה״ח החזיר את רוב פעילותו לשגרה מלאה

זמן צפייה: 00:24

ההרשות להגנת הפרטיות פרסמה אתמול (חמישי) אזהרה לציבור בעקבות חשש לדליפת מידע פרטי של מטופלים מבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, במהלך מתקפת הסייבר שפגעה בבית החולים אתמול. בניגוד להודעה הראשונית של בית החולים, לפיה מידע רגיש לא דלף, בהודעת הרשות נמסר כי קיימת "אינדקציה לדלף מידע".

בעקבות המידע החדש,  הרשות להגנת הפרטיות מבקשת מהציבור "להגביר מודעות, לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות". עוד נמסר כי "הרשות ממשיכה בחקירה, ביחד עם בית החולים ומלווה את האירוע ואת בית החולים".

משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים מעייני הישועה הגיבו לממצאים אלו ומסרו: "צוותי בית החולים בשיתוף משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בודקים את טיב המידע ואת היקפו. בשלב זה מוקדם לקבוע. בשלב זה טרם פורסם המידע בפומבי וביה"ח נערך לתרחיש זה. ברגע שנסיים את הבדיקה, יעדכן ביה"ח בשקיפות וברגישות את המטופלים". בנוסף, הודיעו כי מרבית מערכות המחשוב של בית החולים הוחזרו לפעולה וכי הפעילות הרפואית של בית החולים נמשכת כסדרה.

התגבורת שהגיעה למעייני הישועה מבית החולים שיבא
התגבורת שהגיעה למעייני הישועה מבית החולים שיבא במהלך התקיפה

מבדיקה ראשונית התגלה כי תוקפי בית החולים הם האקרים החברים בקבוצת "Ragnar locker", הפועלת ממזרח אירופה וידועה כקבוצה שתקפה עשרות מערכות בריאות ברחבי העולם. "התגובה המהירה והמקצועית של צוותי ביה״ח מנעה הצפנה נרחבת של המערכות" נמסר בהודעה ממעייני הישועה, שעדכנו גם כי "בית החולים, יחד עם צוותי מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות נמצאים בעיצומו של תהליך מואץ לזיכוי וניקוי מערכות המחשוב של בית החולים, כך שביה״ח החזיר את רוב פעילותו לשגרה מלאה".