הרצוג המריא לוועידת האקלים במצרים: "המאבק החשוב ביותר"

נשיא המדינה המריא לשארם א-שייח' על מנת להשתתף בועידת COP27, שם יוביל את המשלחת הישראלית: "בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו 'מזרח תיכון מתחדש'". הרצוג יקיים פגישות עם מספר מנהיגים, ביניהם ראש ממשלת בריטניה החדש רישי סונאק, ומלך ירדן עבדאללה השני

זמן צפייה: 01:17

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג המריא הבוקר (שני) לוועידת האקלים COP27 בשארם א-שייח׳ שבמצרים, שם יוביל את המשלחת הישראלית. במסגרת השתתפותו יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם מספר אישים, ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בוועידה. טרם טיסתו אמר הנשיא כי מדובר על "אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות - הצלת האקלים של כדור הארץ".

"אני ממריא כרגע לשארם א שייח׳, למצרים, מדינה חשובה, לוועידת האקלים העולמית", אמר הנשיא. "המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו 'מזרח תיכון מתחדש' בו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים".

עוד אמר הנשיא: "אפגש עם מנהיגים חשובים בהם מלך ירדן, ראש ממשלת בריטניה ועוד. ואציג את החזון הישראלי מול המליאה". "האקלים הוא בראש סדר יומה של מדינת ישראל. הוא קשור לעתיד ילדינו ולדורות הבאים. עלינו לעשות הכל לתרום את שלנו להצלת האנושות" הוסיף.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/לע''מ

עם הגעתו של הרצוג, יקבלו את פניו נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש. לאחר מכן יפגש עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד, ולאחריה יקיים פגישה עם ראש ממשלת נורווגיה יונס גר סטיורה.

בהמשך, ישתתף הנשיא באירוע הפתיחה של ועידת האקלים העולמית וייפגש עם ראש ממשלת בריטניה הטרי, רישי סונאק. בהמשך ייפגש עם מלך ירדן, עבדאללה השני, עם נשיא קולומביה גוסטבו פטרו ועם נשיא "מייקרוסופט" העולמית, בראד סמית'.

נשיא המדינה יפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בועידה בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית והשרים המלווים את המשלחת: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, השרה לחדשנות אורית פרקש הכהן והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג׳.

הרצוג ישא דברים בפני המליאה המרכזית של הועידה אל מול המנהיגים הפוקדים אותה, ובהמשך ישתתף בקבלת פנים שתיערך על ידי נשיא מצרים והמזכיר הכללי של האו"ם, לבאי המשלחת.