בת 19 ללא מחלות רקע מתה; החשש - נדבקה בקורונה ולא נבדקה בזמן

הצעירה, שסבלה מחום ומתסמינים נוספים, פנתה למרכז לרפואת חירום ושם הומלץ לה להיבדק לקורונה. היא ביקשה ממד"א לערוך בדיקה, אך היום איבדה את הכרתה - ומותה נקבע. טרם ידוע אם חלתה בנגיף

זמן צפייה: 01:02

צעירה בת 19 מירושלים הלכה לעולמה היום (רביעי) לאחר שסבלה מחום - ומבלי שסבלה ממחלות רקע. החשש הוא כי היא נדבקה בקורונה, אך לא נבדקה בזמן.

כאשר החלה בת ה-19 לפתח סימפטומים - בהם חום, צמרמורות, שלשולים והקאות - פנתה למרכז לרפואה דחופה "טרם" ושם נאמר לה שכדאי שתיבדק לקורונה. הצעירה התקשרה למד"א וביקשה להיבדק – אך היום היא איבדה הכרה, עברה החייאה ומותה נקבע. נלקחו בדיקות, וטרם ידוע אם התשובה חיובית או שלילית.

עוד בחדשות 13:

מחר: תוכניות לאסטרטגיית יציאה מהמשבר יוצגו בפני נתניהו

מחדל בתי האבות: חשש להתפרצות קורונה במוסד לקשישים באשדוד

התרופפות במשמעת: מתחילת ההסגר אתמול נרשמו כ-3,000 דוחות

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

מוקדם יותר היום נודע כי 22 דיירים במרכז הרפואי הגריאטרי "בית הדר באשדוד" נדבקו בקורונה. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים ביקשו במרכז הגריאטרי כמה פעמים שיבוצעו בדיקות במקום - ומשרד הבריאות לא נענה. משכך, הבדיקות נערכו רק בשבת.

כמה מהנדבקים אושפזו בבתי חולים, ואחרים הועברו לבידוד. עד כה פונו שמונה דיירים (כמה מהם מונשמים כרוניים) לבית החולים אסותא אשדוד. ‬גדוד שחר של פיקוד העורף הוקפץ למשימת חיטוי במקום.

מהמרכז הגריאטרי נמסר: "בית הדר הינו בית חולים שיקומי המשכי בעל מערך מונשמים ומערך שיקום. מטבע הדברים תחלופת המאושפזים גבוהה, כפי שקורה בבתי חולים. כבית חולים פעלנו לבדיקת כל המאושפזים והצוות, ואנו מבקשים לערוך בדיקות כאלה אחת לעשרה ימים לכל היותר. ביום שבת 11.4 לפי בקשתנו ובהתאם למדיניות משרד הבריאות התבצעו אצלנו למעלה מ-600 בדיקות קורונה לכל המאושפזים ולצוות. במועד זה לא היו בבית החולים חולי קורונה מאומתים ואף לא חולים עם תסמינים".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מניין מקרי המוות מקורונה בישראל עומד כעת על 127. בבוקר עדכן משרד הבריאות כי מספר הנדבקים עלה ל-12,200. מתוך החולים, 176 במצב קשה ובהם 132 מונשמים. 173 במצב בינוני ועד כה 2,309 בני אדם החלימו מהמחלה ושוחררו לבתיהם.