משקאות הדיאט על הכוונת: ארגון הבריאות יכריז על הממתיק כמסרטן

אספרטיים, אחד הרכיבים המרכזיים במשקאות ממותקים ובמסטיקים ללא סוכר, צפוי להיות מוכרז בחודש הבא כגורם מסרטן, לאחר דיוני מומחים במחקרים שנעשו בנושא. באותו יום צפוי להתפרסם מחקר נוסף - שיקבע את הכמות הבטוחה לשימוש

זמן צפייה: 03:49

אחד הממתיקים המלאכותיים הנפוצים ביותר בעולם, אספרטיים, עומד להיות מוכרז בחודש הבא כמסרטן על ידי איגוד הבריאות העולמי, כך דווח היום (חמישי) בוושינגטון פוסט. הממתיק נמצא בשימוש במספר מוצרים מקובלים מאוד, ממשקאות קוקה קולה ללא סוכר ועד מסטיקים ללא סוכר ובחודש הבא הם יירשמו לראשונה על ידי ארגון חקר הסרטן הבינלאומי כגורמים מסרטנים.

ב-14 ביולי צפויה ההכרזה להפוך לרשמית, לאחר שנערך מחקר שמטרתו הייתה לקבוע האם לחומר יש פוטנציאל מזיק או לא, ללא התחשבות בשיקולים כמו הכמות אותה אדם יכול לצרוך ללא סכנה, אך מחקר כזה צפוי להתפרסם באותו יום של ההכרזה, על ידי גוף מחקר אחרת בתוך ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי
ארגון הבריאות העולמי | צילום: רויטרס

ממשרד הבריאות נמסר כי "בעקבות הדיווח כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן, מדגיש משרד הבריאות כי הדו"ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו. הדו"ח צפוי להתפרסם ב-14 ביולי".

"משרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש. משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד".