המשבר בהדסה: גם אחיות בבי"ח הדסה מבקשות לעזוב

אחיות שעובדות במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, בה התפטרו הרופאים, ביקשו לעבור לעבוד במחלקה אחרת - בטענה שהמצב הנוכחי מסכן את הילדים

מחאת הורי הדסה

המשבר בהדסה לא נראה לקראת סיום: אחרי התפטרותם של תשעת הרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בעקבות הסכסוך עם הנהלת בית החולים, נחשף הערב (רביעי) כי גם חלק מאחיות המחלקה מבקשות לעזוב. "יש מלא טעויות שהאחיות מזהות ועוצרות אותן", הן טוענות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עובדות יותר מ-40 אחיות, ולאחרונה ביקשו חמש מהן לעבור לעבוד במחלקה אחרת. על פי מידע שהגיע לחדשות 2, גם אחיות נוספות מתכוונות לבקש העברה בקרוב, משום שלטענתן מצב המחלקה כיום, לאחר התפטרות הרופאים, מסכן את הילדים המטופלים, ואין הן רוצות לקחת בזה חלק.

"חייבים לפרסם מה קורה במחלקה", כתבו האחיות. "ד"ר גולדשטיין מאז ההתמחות שלו לא טיפל בילדים אונקולוגים, הוא טיפל רק בהשתלות מוח עצם. ישנם שני מתמחים שאין להם מושג באונקולוגיה, אבל כל זה לא עוצר את הבית חולים להמשיך לקבל ילדים".

בית חולים שדה ילדי הדסה
בית חולים שדה ילדי הדסה

נכון להיום, מבין 9 הילדים המאושפזים במחלקה, רק 2 ישראלים. היתר: 6 ילדים פלסטינים, ו-2 ילדים ממזרח אירופה, דרך תיירות מרפא. באשפוז יום, ירד נפח הפעילות מ-50 ילדים בממוצע לפני התפטרות הרופאים, לממוצע של 15 בלבד בימים שלאחר ההתפטרות. 49 מהילדים שטופלו בהדסה כבר עברו לבתי החולים במרכז - שניידר, איכילוב ושיבא.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "בתחילת היום מספר המאושפזים עמד על 15, מתוכם 8 ישראלים. במהלך היום סיימו את הטיפול ושוחררו 6 מטופלים ישראלים ומחר מתוכננים להגיע לטיפול ילדים ישראלים נוספים. המחלקה ההמטו-אונקולוגיה ילדים החדשה בהדסה פועלת בשגרת עבודה רגילה ומלאה. המחלקה מאוישת על ידי צוות רופאים מומחים חדש ומצוין ומתוגברות במומחי שיבא. הצוות נותן מענה מקצועי ואנושי, מקיף, מלא וזמין לכל צורך ולכל מטופל".

"שרה הצילי אותנו"

הורי הילדים חולי סרטן מהדסה, לצד הילדים ובני משפחה נוספים, צעדו ב"צעדת האינפוזיות" מבית חולים השדה שהוקם לפני מספר ימים בגן סאקר ועד לבית ראש הממשלה. ההורים והילדים הפגינו מול בית ראש הממשלה וקראו "הגברת נתניהו, אנא עזרי לנו להציל את הילדים שלנו. התערבי ועזרי לנו לפתור את המשבר באופן מיידי".

ההורים דורשים לאשר בדחיפות את הקמת מחלקת האשפוז לילדים חולי סרטן בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם ייקלטו תשעת הרופאים שהתפטרו מהדסה, וימשיכו לטפל שם בילדים בהם טיפלו בהדסה. גם הרופאים שהתפטרו כבר הביעו את רצונם לעבור לעבוד בשערי צדק, אך על מנת לפתוח מחלקה שכזו בביה"ח שערי צדק דרוש האישור של שר הבריאות ליצמן - שמסרב בתוקף לאשר זאת.

צעדו לעבר בית רה''מ
צעדו לעבר בית רה''מ

תשעת הרופאים שהתפטרו מהדסה - כל הסגל הרפואי של מחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים - עשו זאת בגלל שלטענתם, הנהלת הדסה מתעקשת לבצע השתלות מח עצם בילדים במחלקת ההשתלות של המבוגרים, פעולה שלטענתם מסכנת את בריאותם של הילדים.