"לישראל יש את התשתיות הטובות ביותר": שיחת פרידה מפרופ' גמזו

רגע לפני שהוא מפנה את מקומו לפרויקטור החדש, ממונה הקורונה מזהיר מעלייה בתחלואה, נותן סיבות לאופטימיות ומבטיח לסייע להמשך המאבק בנגיף: "קשה לעזוב - אבל אמשיך להיות זמין" • מיוחד

זמן צפייה: 05:49

בעוד יומיים פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, יחזור אל בית החולים "איכילוב" ויפנה את תפקיד הממונה לפרופסור נחמן אש. הבוקר (שלישי), נפרד גמזו מהצוות שליווה אותו מהרגע הראשון שנכנס לתפקיד המורכב, ומייד לאחר מכן התיישב לסכם את התקופה הסוערת שעברה עליו בריאיון מיוחד לחדשות 13.

"קשה לי כרגע כל עניין הסיכומים כי אני כל כך בתוך האירוע", הודה גמזו, והוסיף: "קשה לעזוב, אבל הדרך לעזוב זה קודם כול לקבוע תאריך עזיבה ותמיד לעזוב רק אחרי שאתה דואג שיש מחליף, ואתה דואג שהעברת לו את הכול, ואתה דואג שאתה תהיה זמין גם אחרי שתעזוב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רגב: אם היינו רוצים להיות פופוליסטים – היינו פותחים את הכול

שר החוץ האמריקני: אישרנו מכירת 50 מטוסי F-35 לאמירויות

למרות סירוב המדינה: יאיר ואבנר נתניהו קיבלו רכב חדש

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: חדשות 13

לדבריו של הפרויקטור היוצא, התפשטות המגפה בישראל במצב טוב היום, יחסית - ולא נגזר עלינו לחיות חיים בין לסגר לסגר. אולם, עדיין יש כמה דברים לשפר: "הדבר שבולם אותנו אלה אותם אנשים חולי קורונה שלא מרגישים שהם חולים ואין לי אפשרות לקטוע את זה". כשאין אפשרות כזו, הסביר, מקדם ההדבקה לא מצליח לרדת מתחת לאחת.

עוד אמר גמזו כי העובדה שמספר הבדיקות היומי עומד על כ-40 אלף, "מטריפה", כלשונו, זאת משום שלישראל יש את היכולת לבצע כ-120 אלף בדיקות ביום. "למדינות אחרות שנמצאות בשיא הטירוף שלהן, אין את התשתיות שיש לנו. לישראל יש את התשתיות הטובות ביותר".

פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו
פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו | צילום: ערוץ הכנסת

ולמרות השיפור בניהול החקירות האפידמיולוגיות, העלייה המשמעותית ביכולת ביצוע הבדיקות וקטיעת שרשראות ההדבקה - אי אפשר להתעלם מגל ההתפטרויות של בכירי משרד הבריאות, שעזבו את תפקידם בעקבות לחצים פוליטיים עמם נאלצו להתמודד. האחרון שבהם היה הפרופסור איתמר גרוטו.

"כולנו בני אדם", אמר גמזו על התפטרותו של גרוטו. "בשלב מסוים, לאנשים יש גם את הצרכים האישיים שלהם. איתמר באמת היה עמוד שדרה של מערכת הבריאות הציבורית לאורך הרבה מאוד שנים". עם זאת, ביקש להזכיר כי לכל אחד יש תחליף. "סיגל עזבה, כולם אמרו, 'וואו, סיגל עוזבת'. הגיעה שרון. אנחנו רואים מקצוענית, עושה את העבודה, חרוצה, מבינה עניין והכול. אני מניח שגם כאן יהיה מחליף שיעשה את העבודה בצורה טובה".